Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



20 augusti, 2007

Hundar i en salig blandning

Två kort på I, som precis fyllt två år. Kroppen är två år, huvudet är jag inte riktigt säker på. Han gillar inte att bada... I har vi köpt in, alltså inte vår uppfödning. Vi har gått alfabetet runt en gång och nästa kull blir vår E-kull.


En "valp" ur vår B-kull. De är och förblir valpar för oss...






Här blev det liite oordning, för detta är en hane ur vår A-kull.




Två hanar ur vår C-kull. Herrn till vänster blev i dagarna godkänd tjänstehund vid polisen. Den högra mörka hanen körs rätt mycket lydnad/bruks.




också valpisar....
Nu är det rätt länge sedan vi hade en kull, drygt 1½ år sedan. Damen som kom tillbaka i söndags, har jag inte lyckats fotografera än. Hon är inte stilla tillräckligt länge.

Jag fick frågan om varför hon ska placeras om: Det beror på ändrade familje-och jobbförhållanden och hon skulle bli ensam alldeles för länge på dagarna.




(Hoppas Hedgren blir nöjd)

6 kommentarer:

Hedgren sa...

Oh, vilka härliga hundar! Hedgren är mer än nöjd! =0) Tack!

Villa Nian sa...

Så fina dom är :-)

Lena sa...

Jag kanske ska förtydliga att vi bara har I och lilla fröken D hemma. Har döpt om henne till Racer-Fia.

Det Mörka Hotet sa...

Åh, vilka underbara hundar - stora som små...även om valparna var bedårande söta!


DMH/Samuel

Linda sa...

Djurbarn är något alldeles speciellt - de är ju så små, mjuka och söta :)

Det är verkligen vackra hundar du har lagt ut på bild.
Men är det sant att ni gått runt alfabetet??
Hur många valpar är det per kull, ungefär?
Det måste vara jobbigt när det är dags att lman dem...

Hur går det för den återlämnade?
Trivs det "lilla" livet?

Lena sa...

Djurbarn är förtjusande, värnlösa, och så oförstörda... det går inte att värja sig...
Jo, vi är inne på andra alafabetsvändan, men vi har ju hållit på sedan i början av 80-talet.
Numera är det inte så svårt att skiljas från dem, jag är mest orolig när jag inte tycker att någon valplöparkandidat förstår sig på djur. Men vi har långa och många samtal då, så det brukar lösa sig.

Racer-Fia acklimatiserar sig till livet på landet. Hästar och kor är lite otäcka, men det går bra. Hon är en jätteglad hund med mycket spring i benen.