Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



28 augusti, 2011

Kontrasternas tid


Hösten är här, det är tydligt. Björklöv singlar som snöflingor, luften är klar och regnskurar tycks vara mer regel än undantag. Trots detta har jag ätit nyplockade smultron och blåbär idag.  Jag har svårt att tömma mina krukor med sommarblommor. De blommar så fint, så höstplanteringen får vänta.

Jag har nu arbetat i två veckor och jag är precis lika trött på fredagar och lördagar som tidigare i år under vårterminen. Det känns lite trist för jag hade hoppats att jag skulle ha hunnit bättra på min ork och kondition lite mer. Jag är på gång, men det är l å n g väg kvar, väldigt lång... När jag tänker efter kanske tröttheten delvis kan bero på att det är så jädrans svårt att komma i säng i tid.

Hallen framskrider och jag målar inte pärlspont längre, men snart är det dags för trappan upp. Vi ska bara klura ut hur vi stänger ute kattmadamerna under arbetet. Övervåningen är i princip deras.

Plikterna kallar: Veckans strykning.

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

I fjol hade vi så fina blommor på altanen .. men i år .., bara skräp!

Antingen sönderbränt, eller dränkt.

Nej, nu måste jag hitta på något bättre till nästa sommar!

Fin bild du har.

By the way ...

Lena sa...

Krukorna står lite skyddade, så det är nog därför.

Ser du regnet "bortom" blommorna på bilden?

mossfolk sa...

Jag bytte ut blommorna idag. Det tog emot lite, framförallt att slänga hänglobelian som ännu blommade så vackert blått. Men nu är det höst, hade jag bestämt ;)

Lena sa...

Jag är inte där riktigt än :-) , men fortsätter regnet så lär de ta stryk, så då blir det kanske ljung och lite annat.

Annika sa...

Vad fint du har det hos dig.
Sommaren borde få fortgå hela augusti ut, så jag tycker du ska behålla dina sommarblommor ett tag till.
Gillar din bild med blommor och regn!
Hoppas att tröttheten kommer att ge med sig, inte kul att vara så trött på helgerna.

Lena sa...

Ja, det känns lite trist att redan säga farväl till sommaren, så jag hoppas.
Just den här bilden blev faktiskt som jag tänkte att den skulle bli :)

Jag jobbar på konditionen och hoppas att jag snart ska känna mig piggare.