Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



11 juli, 2008

Morgonens funderingar

Hur ska vi klara tvätten? Tvättmaskinen la av i förrgår... och reparatören har semester till den 21:a juli. Det är lite för många dagar.

Hoppas att inte dammsugaren också lägger av, för hundhår är ett irritationsmoment.

Kina- måste ju ta vara på intresset, när skolan börjar. Var hittar jag lämpligt material för sjuor? Historia och geografi är nog inget problem, men allt det andra; kultur och nutid...Det måste vara intressant även för dem, som tycker att allt utanför Sverige är kônstigt.

11:e juli idag ! Den 13:e augusti börjar jag jobba igen.

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

Ska ni resa till Kina? (Om inte, så tror jag du mår bättre av att inte planera för dina elever på din ledighet.)

Hoppas det blir så varmt att ni bara kan gå i linne och shorts, då blir det inte så mycket tvätt...

Lena sa...

Nä, ingen Kinaresa än, vad jag vet...
Det där med planering sker nästan omedvetet, jag kan inte styra det tyvärr. Just den fasen, tänka ut, gillar jag i och för sig, värre är det med utförandet.
Hade varit bra med sådant väder, men här ser det inte så ljust ut just nu.

Unknown sa...

Njut av den månaden som är kvar av semester sommarlov. Vi behöver varva ner och vila upp oss ordentligt.

Taskigt med tvättmaskinen. Hur löser ni det? Blir det shopping av nu eller tvätt för hand?

Hedgren sa...

Men för sjutton, Panter! Nu har vi sommarlov!

Du gör mig lite orolig...

Lena sa...

Rosvik; Jorå jag vilar också. Det har inte blivit mycket gjort här hemma de senaste veckorna.
Vi letar fler tvättmaskinsreparatörer, men det är ju semester. Vi får nog tvätta hos släkt och vänner, en maskin här och en där. Jag vill gärna veta att den inte går att laga innan det blir något inköp av ny maskin. Det finns så mycket annat jag hellre lägger pengarna på.

Hedgren: ;) Hjärnan är svår att stoppa, men jag lovar, jag tänkar bara korta stunder på skolan.