Går det att lita på SJ?
Nä, inte det minsta.
Yngsta dottern är på väg hem eller borde vara på väg hem från Malmö.
7.11 skulle tåget ha lämnat stationen, men så är inte fallet. Just nu 8.42, står de fortfarande på stationen och vet just inte så mycket mer än att det är något fel. (Det kan ju vem som helst räkna ut.)Inte ett ord om när de ev. kommer i väg, hur det kommer att fungera med byten och anslutningar osv. Hon har rätt till besked senast fem minuter innan hon skulle ha bytt i Nässjö, alltså om en dryg kvart.
Visst hon får pengarna tillbaka, men hon lär inte hinna till jobbet i tid och hela dagen bara försvinner. Förlorad arbetsinkomst... tar SJ ansvar för den också? Det handlar inte om att hon snålat med tidsmarginalen. Tre timmar borde väl räcka?
Detta är inte första gången SJ drabbar dottern och för en människa som ALDRIG kommer försent är detta värre än både pest och kolera.
Uppdatering
Ganska precis två timmars försening blev det och tjugo minuter försent till jobbet.
17 augusti, 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
5 kommentarer:
Fy så tråkigt!
Att vänta utan information är värdelöst och tiden blir extra lång.
De har väl att göra nu i Malmö sedan festivalen drog igång i fredags...
Nä, fordonsproblem... förra gången var det personalproblem... Hur som helst har de problem, SJ.
Nej, SJ är inte roliga att ha att göra med. Numer undviker jag dem så långt det bara går. Betalar hellre flyg om det finns.
Tycker verkligen de borde betala inkomstbortfall! Allt annat är skandal, vilket väl inte är något ovanligt med det bolaget... Tyvärr!
Just det där att man inte får besked kan man ju bli galen på.
I Stockholmsregionen har vi pendeltågen som krånglar. En arbetskompis till mig är beroende av såna tåg. Man slutar aldrig att förvånas över alla skäl till att tågen inte går eller blir försenade.
"Inställda tåg pga av personalbrist"....då kan man ju undra om vi skulle kunna göra likadant?
Inställd skola pga personalbrist! Det skulle se ut det.
Amber: Tåg som ska vara det miljövänliga alternativet... då får Sj allt skärpa sig om de vill behålla sina resenärer.
Londongirl: Precis ! just informationsbristen är allra värst.
Skicka en kommentar