Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



18 januari, 2010

Dunk, dunk

Förkylning på gång? Jag har i alla fall rejäl huvudvärk, så jag är hemma idag. Nästan värt ett kors i taket, för jag är den där sorten som oftast tar ett par tabletter och tänker att det går nog i dag med.

Ute är det nollgradigt och små flingor syns i luften. Vi lär nog ha vinter ett tag till. Härligt, jag la ju in en beställning på minusgrader och snö t o m v. 7.

Även om jag gillar vintern så är dagens gråa och kalla ljus direkt deprimerande. Jag ska lyxa till det med lite kardemummakaffe och tända ljus och hoppas då att den där trista känslan jag får av dagsljuset försvinner.

Ny vecka och måndag; det är väl då man tar nya tag? Så en fin dag och vecka tillönskas ni alla!

5 kommentarer:

Annika sa...

Nej, trist med förkylning...
Nen bra att du kurerar dig på hemmaplan.
Jag är glad att ni har äkta vinter iår. SOM det ska vara.
Ingen ide att börja yra om vår. Det är nu det är vinter JU!! (blir så trött på vårsnack i jan och feb att jag vill skriiiiika :-) )
FEEL better!!!
Här ska det bli 13 grader varmt idag...INTE kul, tycker jag...

Elisabet. sa...

Grått och mulet även i landet Halland idag. Himlen känns TUNG. Inget kardemummakaffe här inte, det blir svartvit långfilm på 1:an .., Hon dansade en sommar och den är snart slut, då får det bli en bok .-)

Krya på dig!

Tankevågor sa...

Oj är du hemma och är krasslig! Jag hör också till samma skara som brukar ta en tablett och tro att det funkar "en dag till" på jobbet så typiskt mig också. ;-)
Här har vi snöfall och inte alls så grått faktiskt.
Men runt noll grader och moddigt. Jag fryser mer när det är så här än när det är flera minusgrader.
Det fick bli ett varmt bubbelbad och skön musik för att få upp värmen i kväll.

KRYA PÅ DIG!

Matildas fikarum sa...

Det låter som en perfekt dag för att dra för alla gardiner, bädda och bulla upp kuddar i soffan och sedan glo på TV:n eller filmer hela eftermiddagen.

Lena sa...

Annika: Ja, det är en sån där seg en som inte riktigt bryter ut.
Det snöade både i går och idag. Det känns fint.

Elisabet: Tung var rätt ord om himlen. Teve är bra sådana dagar.

L-girl: Hemma i gå, måndag, jobbat idag och nu i kväll känns det lite risigt igen. Jaja,jag får väl se i morgon hur det känns.
Skönt att det inte var lika grått och tungt överallt. Badkar önskar att vi hade.

Matilda. Precis så borde jag ha gjort, men riktigt så blev det inte. Jag mest segade, läste lite här och där i olika tidningar.