Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



02 maj, 2010

Burr

Tulpanerna hukar i rabatten. Det blåste snålt i går.

Det är tur att nauren förser oss med så tydliga vårtecken. Annars skulle jag misströsta.

Skatorna har i år tagit tillbaka sitt bo. Förra våren och sommaren fick de ju flytta, då en viss liten kattfröken tyckte att detta var en lämplig sommarstuga.
Nu ska jag fortsätta med mitt uppdrag och det återstår framemot kvällen att se om turen var med mig.

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Vi fikade nyss på altanen och jag konstaterade att jag helt slutat vänta på våren - jag tycker det är så skönt när det blir varmare, men då kommer ju också alla krav.... i dag tog vi oss samman och hjälptes åt med altanen som mer varit skräpförvaring under vintern. Intog årets första (och enda?) nässelsoppa där när det var färdigstädat.

Inte en enda blomma är dock införskaffad. Än.

Lena sa...

Jag väntar och längtar ändå tills fruktträden blommor, då är jag nöjd. Jag har köpt några penseer, men de har tagit stryk av minusgraderna. Det är nog lika bra att vänta. Om man kan...