Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



30 maj, 2010

"Nu har jag ännu många mer än du"

Barnbarnshelg och vi har spelat spel, väldigt många gånger... och jag förlorade nästan varje gång. Det är inte lätt när reglerna ändras hela tiden.

Jag har överlevt temadagar, dagsverken och talangjakt och nu ska jag fokusera på de sista lektionerna och jag är en sån där lärare som kör på in i det sista. Undrar hur jag blir i hågkommen?
Även om jag just nu tycker att det känns lugnt inför betygssättningen, så vet jag att jag kommer våndas nästa helg.

Det fina med den kalla våren är att det är längre än vanligt mellan hägg och syren, men jag önskar mig allt lite mer värme...

Jag liksom många andra har fallit för erbjudandet hos Smartson. http://www.smartson.se/testpilot-550D.html. Det får bli en ful-länk. Att ena dottern och jag skulle få möjlighet att prova varsin kamera i en månad är väl en utopi, men lite närmare kommer vi ju om vi ansöker. Skulle var intressant att få veta hur många som anmält sig.

Nä, nu ska jag plantera blommor, kylan till trots.

5 kommentarer:

Tankevågor sa...

Jag har också planterat blommor idag ute på ön. Nu får det gå som det går. Hoppas vi slipper frostnätter. :-)

reneesfotoblogg sa...

Jag vågar inte än. Plantera sommarblommor alltså. Vi har frost var och varannan natt. Många är vi som ansökt men få blir utvalda. Vilket namn tog ni?

mossfolk sa...

Här är en till som anmält sig hos Smartson. Gissar att vi är ganska (väldigt) många.
Här har varit riktig sommarvärme flera dagar. Vi har en syrénbukett på bordet, jag har bränt mig och terminens sista dag på universitetet avverkad. Nu känns det som sommar :)

Annika sa...

Så ni har så kallt fortfarande alltså. Förstår att du saknar värmen. Måtte den rulla in snart då.
Snart är det skolavslutning. Förstår omdu längtar efter den!!!

Lena sa...

Londongirl: Vi har klarat oss från frosten tack och lov!

Renée: Inte blev vi utvalda, men jag hade inga större förväntningar heller.

Mossfolk: Jag har avverkat sista dagen med eleverna i dag och det känns bra. Vi behöver vara i från varandra :) Riktigt sommarlov är det först om en vecka.

Annika: Värmen kom och försvann igen, men det ser lite lovande ut för nästa vecka.