Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



26 september, 2010

Strumpor på

Höst, det är helt säkert. Inga värmande solstrålar, utan kall vind som letar sig in under jackan. Jag letade faktiskt fram vantarna idag. Att frysa om händer och fötter, gör att hela jag fryser.
Fryser gör nog mina pelargoner också, så de ska få flytta in idag. Jag har inte riktigt löst var jag ska placera dem. Elva krukor i varierande storlek ska stå någonstans, där det är tillräckligt ljust och tillräckligt svalt. Det blir till att knô ihop dem. Någonstans.
Jag hade planer på att använda min kompdag i morgon till att åka till Halland och klippa gräset, men jag känner att behöver spara på krafterna. Över 50 mil för att klippa en liten gräsmatta... nej det får vara. Min kraftreserv är väldigt liten just nu. Jag tror inte att jag är sjuk, men att det krävs mer kondition för att orka, så det får bli mitt nygamla måste. Jag börjar idag med handboll; Systerdöttrarna spelar hemmamatch och handboll är ju konditionskrävande :)

Så här vacker är inte hösten än. Jag undrar  varför bilden vänder på sig...

Nya redigeraren och jag får nog träna länge innan vi kommer överens, men jag antar att vi är flera om frustrationen så vi kan väl hjälpas åt. Bilden är fortfarande felvänd när jag förhandsgranskar...en ful ram fanns det också... hrmm. Detta inlägget var mest en test, jag ska nog kika på mallen jag fick av Elisabet.

Inga kommentarer: