Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



11 oktober, 2010

Lite glad, trots allt*

Idag redovisade och debatterade nio fiktiva partier i min ena nia. Jag har hopp om framtiden. De hade skrivit välformulerade valtal, de hade tänkt och tagit reda på. De är engagerade i sin framtid. Det fanns några tankegångar som återkom:  Satsa på kollektivtrafiken, minska vårt beroende av olja och kärnkraft; sol, vind och vatten är bättre, skolan och utbildning är framtiden och lika lön för samma jobb, män ska inte med automatik tjäna bättre. På fredag redovisar nästa grupp och sedan lämnar vi politiken för ett tag.


*Jag jobbar fackligt, det tar ofta ibland ner humöret...

2 kommentarer:

Vonkis sa...

Men vilken bra uppgift, att få skapa egna partier. Ska försöka komma ihåg den till nästa val.

Lena sa...

Jo, det var lyckat. Om du vill kan du maila mig, så skickar jag planeringen.