Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



30 oktober, 2010

Trist och Tröttsamt

Taggtråd i halsen, hosta från en plats som börjar på h och träningsvärk i magen, så har tillvaron gestaltat sig i en dryg vecka. Möjligen eller så är det önsketänkande eller tablettpåverkan har halsen blivit en aning bättre.
Jag känner mig som värsta sortens barnunge som stampar med foten och säger, för skrika går inte: Jag vill inte, jag vill verkligen inte vara förkyld!

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag gissar att hostan börjar i helvetet ... eller också... jag minns vilken kroppsdel jag hostade med när jag var nysydd efter en förlossning...

Stackars dig! Honungsvatten och whisky!

Linda sa...

Stampa med båda fötterna, det hjälper kanske...
Om inte så skickar jag en massa krya-på-dig-kramar.

Elisabet. sa...

Jag ansluter säkert om några dagar. Förkylning är min bästa gren.'

Krya p ådig!

Lilla B sa...

Krya på dig! Jag hade riktigt ont i halsen igår men idag är det betydligt bättre. Hoppas att ditt halselände släpper taget lika fort!
Men det liknar fan att sjukdomar ska hemsöka en när höstlovsveckan är på G?

Turtlan sa...

Sån blir jag också!

Vill inte, vill inte-
Eller... jag har inte tid ( eller lust) med det nu!

Hoppas det går över!
Å det snaraste!

Tankevågor sa...

Jag är likadan....vill inte alls! Går här med en förkylning och försöker låtsas som den inte finns.
Vill inte kapitulera....tänker inte vara sjuk.
Alvedon, nässpray, Esberitox....och te med honung finns i närheten hela tiden.

Kanske jag borde prova att stampa lite med fötterna jag med. ;-)

Krya på dig Lena!

mossfolk sa...

Usch, krya på dig!

Lena sa...

Allihopa: Tack, jag hoppas innerligen ni slipper detta. Jag tror att det börjar ljusna, att vara så här för så länge tär på tålamodet. jag har väl förmodligen bidragit till att det drog ut på tiden genom att jobba tis- tors i veckan som gick. Jag vet att jag inte är oumbärlig på jobbet, men bra nära är det :)