Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



21 mars, 2011

En utmaning



Jag hittade en utmaning hos Pettas , så here we go!
Åtta sanningar om mig själv:
1. När jag blir entusiastisk, existerar inte ordet lagom. (Det kan vara lite besvärligt ibland.)
2. Jag kan numera sova länge på morgonen (och det är jag oerhört tacksam över, för hur trist är det inte att vakna jättetidigt en ledig dag?)
3. Jag är hedersmedlem i Tidsoptimisternas klubb (och det är inget att trakta efter alls.)
4. Det gör att jag också tillhör dem som får mycket gjort när det är ont om tid. (Annars skulle det vara för eländigt).
5. Jag frilansar som lågmäld språkpolis.(Mest muttrar jag för mig själv.)
6. Jag har dålig träningsmoral, men jag jobbar på den.(Ni vet, på måndag då…)
7. Jag är strukturerad, trots röran på mitt skrivbord. (Så har det alltid varit, rörigt alltså och det går nog inte att ändra på.)
8. Jag är också en rätt trygg människa numera. (Åren gör sitt till.)



Makens fotografier.

7 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

och förutom allt detta så är du en jättebra fotograf också.
Härligt beskrivna sanningar om dig själv. Tänkte på det här med röran på skrivbordet som också jag har,för det mesta.
Man hör ju ibland, i sarkastisk ton, "att visa mig hur ditt skrivbord ser ut, så vet jag hur ditt huvud ser ut på insidan". Motsatsen är ju ett kliniskt rent bord...:D. Bättre att ha det rörigt, eller hur?
Ha en fin måndag!

Ingela sa...

Jag kan kopier din lista rakt av. På pricken!

Annika sa...

Det var så jättekul att läsa den här listan inne hos Pettas Karin, och jättekul att läsa den här hos dig!
Listor ÄR roliga, inget snack om den saken!!
På punkt ett är vi lika, jag är PRECIS som du!!
Mitt skrivbord är absolut också rörigt.
Jätterolig läsning!!

bettankax sa...

Roligt att läsa:) Det finns ju en och annan poäng med att bli äldre;)

Lena sa...

Pettas. Tack! Jag tror det finns kloka meningar som rättfärdigar det mesta. Rätt skönt faktiskt.

Ingela: På pricken?! Men du kanske kan komma på åtta andra sanningar om dig själv?

Annika: Nu väntar jag på din lista då :)

Bettankax: Japp, det är väl tur för annars vore livet en enda utförsbacke.

Ingela sa...

Lena: Jodå, jag har gjort nån sån där lista någon gång, med andra sanningar. Men dina stämde väldigt väl. Kanske är vi helt enkelt ganska vanliga båda två.

Lena sa...

Ingela: Ovanligt vanliga :)