Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



27 november, 2011

27 november och jag saknar snön

Förra året tog vi begreppet julstädning till en ny nivå. I år är det lite mer lättstädat och några adventssaker har vi letat fram. Jag ska hämta mossa så fort det slutar regna på tvärsen. I år ska jag fixa det innan första advent är slut! Vi fortsätter att jobba på julstämningen här hemma med glögg och julmusik, men det är svårt när det är 8 plusgrader och grönt ute. Nu ska jag ... rätta och planera. Allt är sig likt.


Uppdaterat  28 november

Mossan inplockad och fördelad, men jag har inte hittat adventsstaken... än. Vi har fått tidningen och det innebär att det inte ligger några träd över vägen. Ren tur tror jag, för här blåste det, så att rutorna skallrade.
Allt var sig likt i går,  min vana trogen drog jag ut på skolarbetet. Jag har liksom inte ro att sätta mig, förrän det blir kväll. Då är det lätt hänt att det blir sent och det blev det, det hann bli ny dag.
Ny vecka och nya tag. Det känns lite tungt, det ska jag medge.

5 kommentarer:

oumberligating sa...

Visst kan man sakna snön, men förra året blev det lite för mycket av den varan för mig! Kör runt på landet och delar ut medicin och förra vintern fick jag ständigt skotta snö för att komma in i husen och kunna parkera, rundor som normalt brukar ta cirka 4 timmar tog ibland 9 timmar. Ja, det var en pers bokstavligen, så det gör inget om det är snöfritt några veckor till, snö dagen före Julafton så är jag nöjd!
Ha en trevlig Adventsöndag!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Lena sa...

Peter: Lagom är bäst :-)

Annika sa...

Jag förstår dig, Lena.
Det är verkligen milt.
Här hos oss går vi tredje dagen med över 20 grader till mötes.
DET är verkligen helt tokfel och jag håller på att bli ordentligt irriterad.
Inte mkt man kan göra åt vädret dock.
men fram för kyla NU! NU!
Och gärna snö också!

Tankevågor sa...

Jag saknar också snön. Vi hade några flingor som singlade runt i luften häromkvällen men det blev inte ens vitt på marken.
Jag längtar efter att få gå i gränderna i Gamla Stan när det knarrar under fötterna av snön och besöka julmarknaden på Stortorget. Det blir liksom inte rätt känsla utan snön.

Ha det gott Lena och nu är det snart jullov, då vi får pusta ut!

// Lisbeth

Lena sa...

Annika och Lisbeth: Det artar sig, för just nu är det vitt på marken.

Jag räknar ner och lovet skymtar där framme. Jag biter ihop och försöker vara så effektiv det bara går, men allt emellanåt går luften ur mig.