Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



20 augusti, 2009

Så har ännu en dag gått

Lånad bild

Efter två fantastiska dagar med sol, vågskvalp, måsskri, tångdoft och friidrott väntar vi nu på regnet och åskan. Åskväder här vid kusten kan ofta betecknas som magnifikt, om man gillar den sortens väderfenomen, så maken är full av tillförsikt och jag hoppas att jag sover hela natten. Det är nog tveksamt, för regnet trummar i regel hårt mot taket.

Tänk att jag faktiskt ska vara här en hel vecka till. Ledigheten känns konstigt nog längre än vad den är. Kanske beror det på att nästan alla andra jobbar.
Jag har så sakteliga börjat väcka upp alla insomnade muskler och de är många vill jag lova. Jag promenerar igen, hyfsat långt men väldigt mycket långsammare än förr. Musklerna, som jag numera vet att de finns, protesterar tydligt, men skam den som ger sig. Det är inte bara solljus som behövs, om jag ska orka jobba heltid vad det lider framöver, en gnutta kondition hjälper också till.
Jag är lika förväntansfull inför jobbet, som vilken sexåring som helst som nu börjat i förskoleklass. Påminn mig gärna, när jag suckar senare i höst.
Nu ska jag släcka ner, innan ovädret kommer och jag är dessutom sedan bussåkarveckorna rätt inkörd på tidiga mornar. Inga långa sköna sovmornar här inte. Jag tror jag kommer längta efter dem rätt snart.

7 kommentarer:

em sa...

Så skönt det låter!
Kanske njuter du extra mycket för att du har en jobbig period bakom dig.
Önskar dig ännu en extra lång och skön vecka!
Margaretha

Annika sa...

Ja, det låter verkligen skönt just nu.
Åskväder är maffiga, men läskiga. Jag tycker inte om dem då vi är i vår stuga. Fast, i sommar har vi inte haft ett enda åskväder.
Här i DC är åskan dramatisk som få, men jag kan inte påstå att jag är rädd här.
HA en riktigt skön och vilsam helg och sen en skön vecka på det!

Tankevågor sa...

Det är dig så väl unnat att vara lite extra ledig nu efter dina alla bussresor med behandling. Skönt för dig att få njuta av havet och sommarens när den ännu är kvar.

Jag skulle gärna vilja vara ledig lite till. Börja om en två veckor sådär.
Har varit inne här nu och läst ikapp och det är så underbar bilder du har här som vanligt.
Härligt att det går bra med valpen och hennes storebror!

Ha nu en skön helg!

Humlan sa...

Förstår att du njuter efter din sommar och alla behandlingar! Skönt om kroppen börjar komma tillbaka igen, jag ska också försöka vända min kropp till rätt kurs igen (känner mig som en oceanångare) och försöka få den att må bättre.

Lena sa...

Margaretha: Tack, jag hoppas också att vecka kommer att kännas extralång.

Annika: Jag gillar inte åska alls, det spelar ingen roll var jag är. Nu blev det inget oväder här och jag sov gott hela natten.

Londongirl: Det är riktigt skönt och jag kan nog tycka att sommarlovet kunde sträcka sig augusti ut. Izo är så snäll, nästan för snäll, mot Jazza. Hon är riktigt intensiv och kräver vår uppmärksamhet, för annars vet man inte vad som händer.

Humlan:Ja, äntligen är tiden min egen och det känns så bra.
Det är märkvärdigt vad fort kroppen "förfaller", men nu gäller det att inte ge sig!

mossfolk sa...

Åska är ju både maffigt och mysigt. Tyvärr sover jag alldeles för djupt på nätterna :)

Lena sa...

Mossfolk: Maffigt ja, mysigt näe... hursomhelst drog oväder förbi och jag sov gott medan regnet trummande på taket