Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



12 november, 2009

Trötter

Motviktsbild


Gråvädret är knäckande. Idag sov jag 2½ timma när jag kom hem.
Egentligen hade jag velat gå på bio. Det är filmfestival här i stan. Öppningsfilmen var Drottningen och jag. Nahid Persson Sarvestani, regissören, skulle också vara på plats för att berätta om sin film. Men det var tidigare på kvällen , en kvart innan mitt huvud landade på kudden. Jag blir lika besviken varje gång. Filmfestivalen ligger alltid under den tid på året då min ork tryter. Tanken är väl god, kvalitétsfilm i en vecka under årets mörkaste månad, men det fungerar inte för mig. Så synd för jag skulle gärna gå.
Jaja, ingen idé att gråta över spilld mjölk. Nu ser jag framemot helgen istället och hoppas på solen.

4 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Hur vore det med en veckas "baraslappasolabada". I mitt förra liv tog jag alltid solsemester i november och februari för att orka ta mig genom vintern.
Nu orkar jag ändå och kan t o m njuta. Vad det beror på vet jag inte men jag har mina aningar.
mvh R

Tankevågor sa...

Tröttheten finns här med. Har svårt att bli riktigt pigg när det är så här mörkt jämt.

Så synd att du missade filmen...den filmen skulle jag också vilja se.

Din fina bild piggar i alla fall upp humöret. Tack för den!

Vilken fin ampel...lite ovanlig. Är det din eller?

Ha en skön fredag!

Lena sa...

Renée: I wish. Det skulle passa mig förträffligt.
Kan det bero på att du inte deltar i råttracet?

Londongirl: Eländigt är det. jag grämer mig fortfarande lite över det faktiskt.

Ampeln eller amplarna hänger på verandan sommartid. Detsamma! Hopas du kunnat njuta av din lediga fredag.

reneesfotoblogg sa...

Lena: Jag klev av det skenande tåget för snart tio år sedan och det är det bästa jag gjort.
Ångrar ibland att jag ens löste biljett från början.
mvh R