Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



20 juli, 2010

Tomt


blir det nu när alla åker hem. Det är bara jag, ödlan och lilla musen eller är det kanske mössen kvar... Nu är det inte så synd om mig, redan i morgon dyker en dotter upp, men det blir bra tyst när alla bara försvinner. Jag ska nog städa lite. Kan inte påstå att dammsugaren lockar, jag blir svettig på ryggen bara jag tänker på det, men det är ju bra att passa på när man är själv.
Nä mot Falkenberg C... en belöningsglass ska jag unna mig på hemvägen. Belöning för dammsugningen som inte är utförd än.

7 kommentarer:

mossfolk sa...

Haha, belöningsglass är alltid gångbart! Och jag tyckte att det blev alldeles tomt nu när jag blev kvar ensam med hunden i Karlskogaland. Trots att det bara handlar om några dagar och jag egentligen tycker att det är rätt skönt att vara själv :)
Bra bild på ödlan!

Lilla B sa...

Belöningsglass låter fint! Igår åkte jag förresten från Falkenberg C mot hemmet.

bettankax sa...

Man kan få belöning både före och efter förrättat värv. Det vet jag.;):)
Kan inte med ödlor även om dom är harmlösa. Dom är för snabba för mig

Lena sa...

Mossfolk: jo, det är skönt att vara själv i bland, men det blir så tomt när alla åker.

Lilla B: Så vi har varit i Halland samtidigt?

Bettankax: Bra att du påpekar det :)
Jag tycker nog också att ödlor gör sig bäst på håll.

Bloggblad sa...

Jaha, nu blev jag sugen på glass... tur att det är för långt att gå ner till glasskiosken.

Lena sa...

:) Glass är aldrig fel. Jag har också långt till kiosken och det är nog tur det.

Lilla B sa...

Ja, det har vi bestämt varit. Men det har inte varit en semestertripp för mig utan jag har gett mina gamla föräldrar en hjälpande hand