Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



25 augusti, 2010

Kan det vara åldern?

Riga


Lugn skolstart, väldrillade förhållandevis vuxna elever (de går ju i nian!), jag vet vad vi ska göra och hur vi ska göra det, men ändå är jag helt slut i kroppen och knoppen när jag kommer hem.
Jag vill inte känna mig som ett kraschat ufo varje dag efter jobbet. Så just nu arbetar jag på att programmera om min hjärna, så här kan jag ju inte ha det! Är det sånt här som tidningarna syftar på när de skriver om hur man ska klara omställningen från semester till vardag och arbete igen? Då för någon vecka sedan när jag såg rubriken, tycket jag att det var lite fånigt, men nu vet jag inte. Jag borde nog ha läst artikeln...


Bilden har inte ett endaste dugg med texten att göra, men jag känner att lite färg piggar faktiskt upp.

5 kommentarer:

Evas blogg sa...

Ett kraschat ufo varje dag efter jobbet, det låter tungt. Hoppas det lättar när du kommit in i jobbet igen. Har du varit till Riga i sommar?

Lena sa...

Eva: Det är alltid en anspänning vid läsårsstarten,men så här trött tror jag inte jag varit tidigare.Märkligt är det.
ja, vi var en väldigt kort sväng i Riga, när vi var i Stockholm. Hmmm det lät knepigt, men så var det.

Jag läser om din Islandsresa och det är intressant. Jag har bara upplevt Island i november och det är annorlunda.

Elisabet. sa...

Ja, jag tror att det - i alla fall delvis - har med ålder att göra.

När vi ändrade öppettider i affären, öppnade en timme tidigare och stängde en timme senare, så kände jag genast att det här pallar jag inte.

Precis som ett kraschat ufo kände jag mig på förmiddagarna och stööp på soffan när jag kom hem.

Ungdomarna upplevde det inte alls på samma sätt.

Annika sa...

Tror säkert att det bli lättare då du kommit in i jobbet ordentligt igen. Innan dess kan det nog vara klokt att programmera om hjärnan.
Hoppas att det där UFO:t drar iväg snart :-)

Lena sa...

Elisabet: Ja, något är det, för det är väldigt annorlunda.

Annika: Så hoppas jag med och faktiskt kändes det lite bättre redan i går, fredag. Så UFO:t är nog borta :)