Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



07 februari, 2011

Peppning (eller som vår hk-lärare säger peppring)


Jag tror bestämt att jag överskattar min egen arbetsförmåga, men det kanske de flesta utom jag insett redan...
Jag är lika snopen och besviken varje helg över att jag inte hunnit det jag vill och det jag borde/måste. Nästa helg, som är de första dagarna på lovet, finns det bara två måsten; hundleverans söderut på lördagen och vernissage på söndagen.  Det borde jag klara.

Nu andas jag in djupt, biter i hop lagom mycket och fokuserar (eländigt ord egentligen) på varje liten detalj, så jag kan känna mig nöjd på fredag.
Trevlig måndag och vecka allihop!

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Och du hinner med kaffe och god macka om du tittar förbi på lördag! Bara så du vet ...,-)

Tuvstarr sa...

Schön, wenn man sich auf ein paar freie Tage freuen kann.
Ha en trevlig vecka du med.

Annika sa...

Ha en fin vecka, och förhoppningsvis lite lugn och ro också!

Tankevågor sa...

Ha en bra vecka Lena! Snart är det lov och lite andrum.

Humlan sa...

Bilden är energigivande och härlig! Hoppas den hjälper dig och ger dig en bra vecka!

Lena sa...

Elisabet: jag hör av mig på torsdag/fredag, för då vet jag bättre när jag kommer i väg.

Tuvstarr: Att ha något att längta efter är viktigt.

Annika: Det går bra än så länge, men det kräver koncentration.

Londongirl: Tack, lov och lugn för själen är jag i stort behov av.

Humlan: Kul att du gillar bilden. Än så länge räcker energin, men det är tungt på kvällarna.