Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



16 februari, 2011

Sant

"Om du under de senaste åren inte har övergett en uppfattning 
eller förvärvat en ny, bör du kontrollera din puls. 
Du kanske är död. "

(Antony Burgess, förf 1866-1951)


UPPDATERING
Varje sommar i sommarstugan känns det helt OK att handdiska, ja nästan lite mysigt att stå med händerna i löddret i diskhon. Det tycker jag inte längre. Nu har vi varit utan diskmaskin i fem dagar och reparatören är på semester... Det är inte det minsta mysigt att diska och tid tar det. I-landsproblem javisst, men fullt lika trist. Nu var det säkert inte så här triviala saker Antony Burgess menade, men jag har  i alla fall övergett en uppfattning och förvärvat en ny.

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Men här är en som nog är halvdöd, ty jag har alltid tyckt om att handdiska och gör det fortfarande ,-)

Lena sa...

:)

Annika sa...

Visst är det lustigt. Vid sommarstugan är det helt OK, tom mysigt, att handdiska. Här hemma får jag andnöd vid bara tanken...

Lena sa...

I sommarstugan kan jag tåla att det står disk på bänken, men hemma...