Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



17 september, 2008

Bara onsdag

Och jag är helt slut.
Jag har ju inte ens jobbat tre dagar denna veckan...
Det kostar på att ligga på topp. :)

Skämt åsido, jag tror att det var fackmötet som knäckte mig.
Det finns många kverulanter inom min yrkeskår.

Så, slutgnällt...


Oj! Jag höll ju på att glömma: Har någon sett filmen Flyga drake? Vi ska ev. visa den som skolbio för 15-åringar, därför behöver jag era åsikter. Skolbio förbereds och bearbetas alltid, så de blir inte lämnade med sina upplevelser. Jag har inte sett filmen själv och har liksom ingen magkänsla att gå på.

4 kommentarer:

Ingela sa...

Filmen är jättebra. Men det finns starka scener (se*xue*llt övergrepp mot ett barn)som nog behöver både förberedas och bearbetas efteråt. Det långvariga förtrycket och mobbningen som filmens Hassan utsätts för kanske inte uppfattas och känns lika starkt av alla ungdomar men säkert en del. Det gav mej en stark känsla av sorg över vad människor kan göra mot varandra.

Jag skrev en liten snutt om den när jag hade sett den. Länk till mej

Linda sa...

Filmen är enorm!
När vi såg den på bio var salongen full av skolungdomar och de började applådera efteråt. Och många var vi som torkade tårar...
Jag hade läst boken innan, och vågade inte hoppas för mycket på filmen, men de har lyckats bra.
Det som jag inte tyckte framgick så bra i filmen är att sonen känner att pappan ser tjänstepojken på ett alldeles speciellt sätt. I boken får man följa sonens tankar och förstår hur olycklig och osedd han känner sig.

Annika sa...

Boken är ju så bra! Har eleverna läst den? Har inte sett filmen. Vågar inte, är rädd för att just dom scener som är så hemska i boken ska bli alltför vidriga i filmen.
Men, jag har flera vänner som sett filmen och som har tyckt mkt om den.

Lena sa...

Ingela, Linda och Annika: Tack för era kommentarer. Det blir den filmen, nu ska jag bara få hop logistiken också.