Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



25 september, 2008

Vardag

Släpar mig ur sängen vid halv sex-tiden
Ser dimman komma.
Måste till min förvåning skrapa is från bilrutorna.
Kör i tjockan till jobbet.

Snabb kaffe där, innan ca 70 elever joggar iväg på Skoljoggen. Fantastisk bra uppslutning; de allra flesta sprang och sprang och sprang och jag räknade varv på varv på varv...
Lagom till allt var klart, skingrade solen dimman.

Kort möte med internationella rådet. De vill verkligen spela in en film, ett undersökande reportage om hur hållbar kommunen är. Javisst, säger jag och ser genast alla måsten, men är samtidigt VÄLDIGT glad över att de vill.

Avverkar raskt två lektioner, om man nu kan avverka lektioner raskt. De tar den tid de tar, men vi har fullt upp, så tiden går fort, för fort.

Värmer snabbt på min lunch och åker sedan hemåt. På torsdagar kan jag nämligen sluta tidigt ibland. Det är guld värt att ha ett sådant schema. Då kan man ju hinna med att klippa sig, så nu är jag blond igen och göra andra nödvändiga saker, som det sällan finns utrymme för, när man som jag är hemma runt halv sex alla andra vardagar.

Nu ska jag ut i solen i trädgården en stund, innan det är dags för det vanliga matlagningsstöket. Dottern har beställt tacos, så det får det bli.

Sedan ska jag bara ta det lugnt. Studiedag i morgon, inget att förbereda. Skönt.

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Javisst ja... lektioner... ska visst ha det i morgon... bäst att jag tänker till lite... Två hela timmar med musik spottar man inte fram på studs... En 40-minuters kanske, men inte 100 minuter...

Lena sa...

Det är ju så...vilket inte alla inser, att man trots erfarenhet och rutin måste planera lektioner.