Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



02 september, 2009

Tillbaka i vardagen

Det har varit två intensiva och roliga halvdagar än så länge. Jag känner verkligen att jag är på rätt plats där i klassrummet. Det fina med tonåringar är att de fortsätter där vi slutade sist, inget försiktigt tassande. Idag fick jag bekänna färg och verkligen använda de flesta av mina förmågor nästan samtidigt. En av mina språkgrupper är en mycket livlig sådan.
Jag har också pratat med min FK-handläggare, som är väldigt mån om att jag inte ska jobba för mycket och att det ska bli bakslag. Alla mina kontakter hittills med FK har varit riktigt bra. Allt känns verkligen bra, men jag är trött. Igår var jag helt slut och gjorde just inget mer den dagen.

Nu hundpromenad och sedan sängen.

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Lycka till! Trots att jag bara varit borta från skolan under sommarlovet, känns det lite som en chock att följa ett schema och ha mycket folk omkring sig.

Och då spelar det ingen roll att man tycker jobbet är kul. Det tar rätt mycket energi.

Elisabet. sa...

Lycka till nu madame! Hoppas att det blir bra alltsammans.

Annika sa...

Lycka till!
Du har så rätt inställning så jag tror det kommer att gå bra så fort du kommit in gängorna lite mer.
BRA med FK, riktigt BRA!!

Lena sa...

Bloggblad: Både kroppen och hjärnan är chokade och helgen kommer lägligt.

Elisabet: Det är bra, men mycket att sätta sig in i och att komma ihåg.

Annika: Ringrostig var ordet:)