Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



09 januari, 2011

Årets första


Ååå, vad jag inte vill börja jobba i morgon, att just första dagen efter en ledighet ska vara så oöverstiglig.
Om jag börjar med att komma upp i tid så kanske det fixar sig...

Uppdatering 2011 01 10 6.15
Upp kom jag , segt är det.
Hunden har varit ute, katterna har fått mat
Det blåser så att det går svallvågor i vattnet ovanpå isen
Vägen är grusad
och
jag hade gärna sovit några timmar till.

7 kommentarer:

Mian sa...

Jag jobbade månd-tisd denna vecka.Upp 05.30. Det gav ingen mersmak precis...

Elisabet. sa...

Vid middagen idag sa pv ..."jag förstår inte .., jag känner nästan ångest inför att börja jobba igen ...".

Jo, jo.

Jag vet fler som har den känslan ,-)

Lena sa...

Mian: Nu är jag uppe sedan en halvtimma och nä det känns tungt och mörkt.

Elisabet: Jag vet att jag inte är ensam, men inte ens det hjälper upp känslan. Det går ju bra, sen, det vet jag och det är ett lyxproblem.

Äventyret framtiden sa...

Ljuvlig bild av tulpaner. Alltid en tröst en måndagmorgon!

reneesfotoblogg sa...

Tror jag måste dra mig mot bebodda trakter för att inhandla en knippa tulpaner!
mvh R

Annika sa...

USCH ja, den första veckan är seeeg. jag vet...
Fina tulpaner iaf!!

Lena sa...

Pettas: De och ljuset gör det lättare.

Renée: Absolut ett skäl till en liten resa.

Annika: Seeg och lååång. Visst är de!