Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



31 januari, 2011

Svammel

Sen kväll
tyst i huset
vinden viner (nåja, inte riktigt så mycket, men det låter bra med allitteration här)
borde sova
det gör resten av de här inneboende
en katt, en hund
 en make och ett barnbarn
Det är bara jag och lillkatten som är vakna
Gerda har nattpasset ute
jag misstänker att hon är på musjakt
I morse låg det en död näbbmus vid min bil
Racet på jobbet fortsätter
men med något färre möten, alltid något
så jag tror jag hinner hämta andan
någon gång där på torsdag.
Nä, det här håller inte
mot sängen!

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Svammel är viktigt!

Man måste få svamla här i tillvaron!
Fyller en viktig funktion.

Eller så kan man kalla det för "vri å vända" om saker och ting i tillvaron.

Fortsatt Gott Svammel!

Annika sa...

Jag hoppas också att du hinner hämta andan, och att du sov fint natten som gick.
Trevligt svammel var det iaf!!

Julia sa...

Imorgon är det den efterlängtade hämta-andan torsdagen! :).

Lena sa...

Turtlan: Tack! :)

Annika: Idag, torsdag, hämtar jag andan och det känns bättre.

Julia: Ja, det är nästan som en vilodag.