Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



05 september, 2007

I morgon

Den årliga studie- och nöjesresan till Göteborg i år blir det Universeum och Liseberg.

83 elever i nian

6 vuxna

Avfärd 9.00

Hemkomst ca 24.00

och

för min del vanlig arbetsdag på fredag.

Men det är kul att umgås med eleverna i en annan miljö och under andra omständigheter.

( Lånat bilder från wikipedia och barnens turistguide)

och nej, jag ska inte åka något på Liseberg, så tråkig ska jag vara.

15 kommentarer:

Villa Nian sa...

Liseberg! Ohhh så kul, litt avundsjuk!

Barbro i hörnet är urfin :-)

Lena sa...

Förstod att du skulle bli lite avis:)

Linda sa...

Inte ens en tur i Pariserhjulet?
Håller tummarna för er att ni får bra väder och att alla kommer med hem ;)

Anonym sa...

Ha det så kul!

Annika sa...

Fy för den lede över den berg-o-dalbanan. Jag är GRYMT feg på nöjesparker. Alltid trist "jag kan passa väskorna, åk ni".

Förstår oxå att Tina är avis. Det här är ju hennes grej :)

Hoppas det blir kul, och inte för jobbigt!!!

Bloggblad sa...

Tänk, jag kan njuta på såna ställen om vädret är bra och jag får sitta på en soffa och bara titta. Jag får kickar av så många andra saker i livet, så jag klarar mig utan fart- och illamåended:o.

Mildamakter sa...

Det låter tufft, helt klart. Hoppas att vädergudarna är på er sida :O)

Det Mörka Hotet sa...

Hoppas ni fick en toppenbra dag - och jag skulle heller aldrig åka något då jag blir yr i knoppen bara av att gunga!


DMH/Samuel

Amber sa...

Bloggblad skrev det - sitta på en soffa och titta, det är modellen!

Härligt Panter, att du är ute i svängen med dina adepter. Man måste ju inte åka. Jag ska ju alltid tävla, så det vore förmodligen svårt att avstå trots att jag är livrädd.

Skönt att ha en vanlig dag innan helgen slår till. :-)

Jill Wegerup sa...

Åh, jag vill åka med. Älskar Liseberg. Vet inte vad det är med mig och karuseller, men jag blir som ett barn. Åker allt.
Hoppas ni får en trevlig dag.

Evas blogg sa...

Oj, så många elever och sex vuxna! Nja, Liseberg är roligt när det gäller det spelmässiga, tror alltid jag ska vinna en sån där jättestor Toblerone, vilket aldrig inträffat (de fyra ggr jag varit där). Däremot vann jag en jättemjukiskyckling en gång, till ena dotterns stora förtjusning!

Lena sa...

Lindalotta: Absolut inte Pariserhjulet!
Matilda: Jo, kul var det även om det inte var utan intermezzon denna gång. Vi har åkt till Gbg många gånger och allt gått såå bra, men...
Annika: Förr var det kul med karuseller men nu... jag vet inte om det kanske har med åldern att göra.
Bloggblad:och Mildamakter:Vi hade kanonväder, så just med den detaljen är jag väldigt nöjd.
Samuel: Då är vi i samma situation. Det räcker så bra med att bara titta på allt som snurrar.
Amber och Jill: Det är ju för väl att vi är olika. "Ungarna" hade jättekul.
Eva: Somliga vinner, andra inte... flera av våra elever vann flera storvinster. Mycket godis...

Elisabet. sa...

hahaha .. vilken helt underbar veckans bild med katten Barbro!!

Och jag ÄLSKAR berg-och-dalbanor och allt är som hemskt ... även om jag blundar halva tiden ..-)

Hedgren sa...

Ha det gott! (hälsar hon som nyss kommit hem från tredagar på lägerskola med sexorna...!)

Lena sa...

Elisabet: Jag tror jag åkt min kvot... Barbro, ja hon är en mycket speciell katt.
Hedgren: Tack det samma!