Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



01 september, 2007

Draghjälp

Ibland har jag tur. Vi läser om islam i nian. Väldigt lagom till detta dyker det upp en rondellhund, diskussioner kring tryckfrihet och islamisk reaktioner. De är på hugget, mina nior och vill VETA. Roligt.

Förra gången vi, eller ja det var ju några andra elever då, läste om islam var för tre år sedan och då lyckades Runar S höja intresset med sina uttalanden om profeten.

Undrar vad det blir om tre år?

5 kommentarer:

Tankevågor sa...

Vad härligt det måste vara att vara lärare i den åldern när de verkligen är så där på hugget i sin iver att få veta!

Nu har jag börjat om igen med en förskoleklass och de är så små men underbara! Släppte en årskurs tvåa i våras som var så "stora" jämfört med de här.
Men varje dag är full av skratt åt deras härliga kommentarer och uttalanden. :-)

Lena sa...

Varje ålder har sin charm. Jag gillar verkligen tonåringar. Det är en förmån att få vara med på resan, även om det många gånger känns tungt också.

Amber sa...

Hmm, man får hoppas att det inte är alltför upprörande, det som eventuellt händer när nästa nia läser islam.

Lena sa...

Precis min tanke, lagom draghjälp är bäst.

Dubbelörn sa...

Sonen gillar dessa s k pluggämnen. Historia o religion var o är hans favoriter. När jag läser ditt inlägg så blir påmind av hans härliga uppsats i nian just om islam. Islamofobi var hans rubrik ;)

Kram