Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



10 augusti, 2008

Augustibilder

För dem som orkar....













Vi hade fint väder i flera dagar. Oftast regnade det som mest på nätterna och det gjorde det möjligt att ta tillvara på tiden på ett lagom långsamt sätt. De här bilderna har både make, dotter och jag tagit. Digitalkameran är en välsignelse, men det blir många många bilder och det krävs diciplin att sovra bort . Bilderna är som vanligt klickbara.

13 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilka ljuvliga bilder!

Kram Maud

Amber sa...

Ja, bildsovrandet är inte helt lätt, man vill ju gärna spara.

Härliga augustibilder - de skiljer sig från de mer hysteriska sommarbilder vi ofta tar, med ungar och sol till förbannelse. De här är mer lugna, på gränsen till meditativa.

Elisabet. sa...

Ja, det blir bra att ha att vila ögonen på när temperaturen i Hellas börjar närma sig 40-strecket och man bittert ångrar att man valde sen semester ..-)

Inkan© sa...

Härliga foton, som skapar längtan till hav, till kust, till sand och klippor.

Evas blogg sa...

Underbara bilder! Meditativa. Sådana som jag behöver se en måndag då det spöregnar och jag är trött och lite "låg". Tack!

Unknown sa...

Tack för de bilderna. Verkligen underbara!
Paradiset verkar vara en himelsk plats.

Linda sa...

Orkar?
Det är väl klart att jag orkar, men det tog lång tid, alla bilder sög fast ögonen :)
Så otroligt vackra bilder!
Det finns en hel del som skulle göra sig bra på en vägg.

Tankevågor sa...

Helt underbara bilder! Glad att du inte sorterade bort just dem! :-)

Lena sa...

Gårdsromantik: Tack... säger precis som Elisabet, hur kan ni sälja ett sådant hus? Det nya måste vara något alldeles särskilt.

Amber: Tack. Den som spar han har, men ofta i överflöd. Hysteriska sommarbilder har jag också några, men de är mer förfamiljealbumet.

Elisabet: Inte kan man ångra en Greklandsemster väl...inte ens när det är snudd på för varmt.

Inkan: Tack. Havet är något alldeles särskilt.

Eva: Tack. Spöregn kan vi verkligen vara utan... Grådagar trycker ner mig i skorna. Hoppas det lättat nu.

Rosvik:Tack själv. Jo, Paradiset är en himmelsk plats. Det tycks fler än jag insett, för det är inte jag som målat skylten.

Linda: Förstoringar, ja, det har jag också tänkt på, men bara kommit precis så långt som till tanken. Vill du ha någon?

Londongirl: Tack, bilder är ju ett sätt att hålla minnen och känslor vid liv.

Linda sa...

Vad säger du? Menar du allvar?
Fast jag kan ju själv förstora, bara jag får din tillåtelse.
Men att välja någon är ju skitsvårt :)
Jag gillar den näst understa, och den åttonde nerifrån, tror jag att det är. Den med de stora stenarna.
Och flera andra... :)

Lena sa...

Linda: Hoppas det blir bra väggen :)

Det Mörka Hotet sa...

Härligt bilder, tack: min favoritbild var den på stenarna i motljus (där du använt dig av blixt för att kompensera motljuset) - verkligen fint!

Lena sa...

Tack... den var Lindas favorit också.