Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



12 augusti, 2008

Sista semesterdagen


Första arbetsdagen i morgon 8.30 - 22.00 . Jodå, den är slut 22.00.
Eftermiddag och kväll ägnas åt gemensamma aktiviteter. Det blir säkert jättetrevligt. Jag har faktiskt inte träffat en endaste arbetskamrat på hela lovet, så vi har mycket att prata om.
Frågan är bara: Hur ska jag komma upp i tid på torsdag? Det bästa med loven är ju de lååånga förmiddagarna. Ibland kan jag vara klädd till klockan tolv, men det är inte ofta.
Det är bara att inse att väldigt snart börjas det igen, schemalivet, där jag styrs hårt av klockan och alla tidspassningar.
Så nu ska jag bara njuta de sista timmarna av lovet.
Lite senare:
Njuta, jorå : Jag stryker och stryker och packar. Snart har jag kommmit i kapp. Två veckors tvättuppehåll är kännbart, när det kommer till strykningen. Idag är det så kvalmigt att det inte ens går att tänka några rediga tankar under strykningen. Jag mest "tjostar".
Mellan strykplaggen tittar jag på OS och sitter vid datorn, om jag inte packar åt dottern som ska i väg till Malmö på torsdag. Hon kan packa själv, men jobbar mycket in i det sista, så snälla mamman gör det istället.

6 kommentarer:

Lilla B sa...

Ska också in i selen i morgon.
Det blir de sega förmiddagarnas vecka, detta.

Anonym sa...

Äsch då, jag vet att du gillar att packa åt henne, du måste ju ha allt under kontroll! :)

Amber sa...

Känner igen att man inte kommer i kläderna förrän framåt eftermiddagen under sommarlovet. Så skönt. Men det gick hyfsat att ta sig iväg i morse. Eftermiddagen var dock en pina. HU! Måste lägga mig nu, jag som egentligen är kvällsmänniska...

Hedgren sa...

Japp, nu är sommarlovet slut för den här gången. Men vardagslunken är ganska go den med, faktiskt!

Dotter i Malmö... Hmmm... Kanske en bloggträff nästa gång du besöker henne? =0)

Tankevågor sa...

Jag har jobbat tre dagar och det går faktiskt bra. Men just det där att få gå och skrota i nattlinne ute på ön hela förmiddagen det saknar jag. För att inte tala om alla frukostar med tidningsläsning under ett parasoll som varat i timmar. :-)

Lena sa...

Lilla B: Så sant som det är sagt. I morse trodde jag att jag bara skulle köra något barn till jobbet, att jag skulle jobba fanns inte i mitt medvetande.

Julia: ;) Du har rätt mycket av den egenskapen också.

Amber:N u har jag sovit i två timmar - det är fullt i hjärnkontoret.

Hedgren: Det är startsträckan som är värst, sen blir det nog bra.

Londongirl:Jag kan bara hålla med. Rivstart på morgonen är inget vidare.