Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



25 augusti, 2008

Första höstveckan?

Nu börjar skolan på riktigt utan schemabrytande inslag. Vi ska fördjupa oss i en av de bästa läroböcker som finns: Kartboken. Vi ska så småningom inrikta oss på Asien och Kina. Det kommer också att handla om studieteknink, högläsning, Ett hjärta till Maria och repetition av tyska ord. Mina sjuor brukar faktiskt komma ihåg en hel del av den tyskan de lärt sig under en timma i vecka i sexan, men de tror det inte själva. Ja, så ser min arbetsvecka ut. Hur ser er ut?
Jag ska också inrikta mig på i tid och ordentligt...
På begäran: Gerda, något större och framför allt tyngre. Detta var den bästa bilden jag lyckades knäppa. Hon far som jehu genom huset och börjar också bli en riktig utekatt. Hon vill gärna vara ute på nätterna, men det får hon inte, inte än.

7 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Tack för dina härliga bilder!

När det var Pakistans nationaldag så hade mina döttrar frågetävling om Pakistan och Asien...Lillasyster "slog" Storasyster med hästlängder då hon har ett helt annat intresse för deras ursprung.
Men, jag tror att Storasyster kan betydligt mer om Asien än många andra i hennes ålder, även om hennes geografiska kunskaper inte heller kan mäta sig med Lillasysters.

Annika sa...

Kartboken, den bästa av böcker. Jag är lite av en kart-o-man och kan lätt försjunka i kartor. Underbart.
Skönt att inte eleverna har glömt all tyska över sommaren :-)
Själv ska jag till NYC i veckan, vara vittne vid ett bröllop. Jag hoppas att det blir kul.

Bloggblad sa...

Jag skulle nog behöva dig vid min sida.... min tyska inkluderar inte ord som ental (där gissade jag) tiotal - hundratal - tallinje... sånt som man sysslar med i åk 2.

Lena sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lena sa...

Samuel: Tack :) Jag kan tänka mig att dina döttrar har goda kunskaper, de har ju en guldgruva hemma.

Annika: De flesta elever gillar också kartor och kartböcker. Bröllop i NYC låter toppen!

Bloggblad: Tallinje?! Där går jag bet. Vad heter det? Det går ju att förklara, men vad säger man på riktigt?
Det är det värsta med främmande språk att jag riktigt känner hur ordförrådet minskar, därför är jag avis på "din" tyska lilla elev.

Linda sa...

Åh vad fin hon är!
Och vilken stor boll hon har fått tag i :)
Jag älskar kartboken, kan sitta hur länge som helst med näsan i den.
Önskade mig en ny för ett tag sedan då mina var så gamla, det händer ju en del i världen.
Jag fick tre :)

Anonym sa...

After getting more than 10000 visitors/day to my website I thought your motvillig.blogspot.com website also need unstoppable flow of traffic...

Use this BRAND NEW software and get all the traffic for your website you will ever need ...

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com

In testing phase it generated 867,981 visitors and $540,340.

Then another $86,299.13 in 90 days to be exact. That's $958.88 a
day!!

And all it took was 10 minutes to set up and run.

But how does it work??

You just configure the system, click the mouse button a few
times, activate the software, copy and paste a few links and
you're done!!

Click the link BELOW as you're about to witness a software that
could be a MAJOR turning point to your success.

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com