Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



10 november, 2007

Frostig förmiddag i skogen

Idag MH-testades sista "valpen" i vår D-kull. Hon skötte sig fint i all synnerhet som hon bara bott hos oss i några månader. Nu återstår röntgen av höftleder och armbågar innan vi vet. Jag hoppas så klart att allt ska vara bra med lederna. Jag har fäst mig vid henne och skulle gärna se att hon är kvar hos oss.

Att MH-testa innebär väntan och idag var det kallt i skogen. Nordanvinden såg till att vi frös. Solen värmde inte så mycket.


Det är nästan bara grått och brunt ute nu, så de färgklickar som finns måste man ta vara på.
Gräsanden tyckte att jag var besvärlig och ville helst av allt vara i fred.



Fröken D är mycket livlig och snudd på omöjlig att fånga på bild. Hon reagerar snabbt, så jag missade flera bra reaktioner, trots att jag hade fingret på knappen hela tiden. Hoppas ni skymtar spöket på bilden till höger.


Jag åkte direkt hem efter D:s test och försöker nu tina i klädd fleecemorgonrock. Värst är det med den högra handen, "avtryckarhanden". Tycker synd om dem som jobbar på MH-testet för vinden har friskat i och det var fyra hundar kvar att beskriva, när jag for hem vid lunchtid. Förhoppningsvis är de bättre klädda än jag, som inte insett att det är vinter.


Vad är ett MH-test?

6 kommentarer:

Tankevågor sa...

Vad roligt att det gick bra för henne på testet! Vår förra hund som var en Briard testade vi också. Han klarade sig galant.....MEN han tyckte aldrig att den där trasan som man skulle leka med i början var något kul. Hade de plockat fram en boll så hade han reagerat annorlunda.
Håller tummarna för att hennes höftleder är bra! Det är alltid så nervigt innan man fått veta såna resultat från röntgen.

Lena sa...

Både leken och lilla bytet kan vara trixiga, då hundarna inte uppför sig som de brukar. Ska ni testa det svartvita yrvädret också?

Det var roligt att se henne. Hon växte ju längre testet varade. Hoppas verkligen att det är bra på lederna, för då kanske vi kan ta en kull på henne. Nu är det bara ett kullsyskon kvar att "tjata" till röntgen. Först då vet vi hela kullens status.

Villa Nian sa...

Kul att se lite ur hundvärlden, jag är ju mest bland katter :-). Hoppas höftleder är bra!

Lena sa...

Ja,det är ju lite annorlunda,men djur är djur och de ger så oändligt mycket.

Tankevågor sa...

Man testar tydligen inte såna här yrväder har vi hört. Ingen i Schapendoesvärlden som jag har talat med har gjort det.
Egentligen vet jag inte varför. Tycker testen är bra. Man kan oftast få bekräftat vad för sorts hund man har.

Lena sa...

Har du tur kan du komma in till ändå på en brukshundklubb, som har tester. Brukshundsraser har förtur men om man är villig att stå som reserv och komma på snabb inringning så kan det gå ibland