Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



23 november, 2007

Sagt idag

Precis när sista lektionen slutar, en so-lektion, tittar en gosse ut och säger lite yrvaket:
"Es schneit!" Han läser visserligen tyska, men det lät bara så kul, som om han ständigt går och slänger kommentarer på tyska omkring sig.

Nu är det litelite vitt ute och jag gläds.

Tidigare under den lektionen , när vi redovisade och diskuterade nyheter, utbrast en annan gosse "Du är f*n så lik Leif GW Persson" Han svär mycket den gossen, men den meningen behövde han inte upprepa utan svordom...
Jag och Leif GW??? Jag fick en förklaring. Vi diskuterade en nyhet som handlade om ett brottmål och hamnade i en diskussion om alla verkligen är lika inför lagen i Sverige. Han tyckte att vi resonerade på samma sätt.
Jaja, det tar väl kvällen att smälta detta. Å andra sidan såg jag Leif GW nyss på teve och han var ju rätt sympatisk.

7 kommentarer:

Tankevågor sa...

Ha ha ha ....det ÄR ett roligt jobb vi har. Alla dessa komentarer.

Tyckte också att Leif G var sympatisk, riktigt trevligt att lyssna på honom. Han lyfte verkligen fram de där kvinnliga författarna fint tycker jag.

Anonym sa...

Det måste vara en hel del roligt ni hör. :)

Har lyssnat på Leif GW live flera gånger och skulle kunna göra det lika många gånger till.

Annika sa...

Jag fick mig ett skratt när jag hörde att du liknar GW, fniss...
Men tja, ni resonerar på samma sätt då. Roligt.
Kul med snökommentaren också--rent spontant sådär.

Lena sa...

Londongirl,Monica och Annika: Jo,vissa kommentarer är obetalbara, andra vill jag helst inte ha hört.Lik Leif GW, jo jag tappade hakan och så :VAA???!!!!
Tacksam för förklaringen är jag.

Evas blogg sa...

Hahaha, vilken tur du fick en förklaring :-)!

Lilla B sa...

LGW är analytisk och rättfram. Goda egenskaper, tycker jag. Kul när eleverna ser utanför vanliga ramar.

Bloggblad sa...

En gång för sisådär nästan 40 år sen, när jag var mycket i T-land, sa jag fel. Es schneet... och jäklar vad jag fick äta upp det. Sen dess vet jag vad det heter. (Jag sa många fler fel än så, men grabbens kommentar fick mig att minnas detta. De andra felen försöker jag förtränga.)