Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



26 november, 2007

Ny vecka

Kommande vecka lär bli en riktig racervecka. Frågan är hur mycket jag kommer glömma att göra. Ser att det är många saker som ska göras och de spretar åt olika håll. Rapporter, möten, frågor och sedan ska jag visst undervisa också...
Det finns bara ett sätt som fungerar; fokusera, bita ihop, köra ner huvudet mellan axlarna och göra en lista för varje dag. Så det gör jag nu!

Usch, jag gillar inte november, mörkt ute, kallt, blåsigt och 15,6 grader i köket! Vinden ligger på från fel håll.

Ha en fin vecka alla ni andra!

7 kommentarer:

Tankevågor sa...

Usch, det spretar här med åt alla håll! Jag är också en listmänniska. Skriver och stryker när jag är klar med mina punnkter.
Men min vecka ska i alla fall sluta med en fest i Stadshuset på fredag och DET hoppas jag blir extra roligt.

Ha det gott Panter!

Annika sa...

Du får göra som min dotter brukar säga när det är jobbigt:
Just push the EASY button...
Då känns det lättare...

Usch för att frysa inomhus. Jag vet hur DET känns, hutter...

Ha det så bra!!

Villa Nian sa...

Ibland vill man vara på någon annan plats. En plats utan listor och en massa måsten och tråk november!

Evas blogg sa...

Känner igen det där med att beta av, just nu måste jag lägga fokus på en sak i taget, annars blir det kaos. Lycka till med allt du ska göra!!

Lilla B sa...

Här är det också högtryck på jobbet. Alltid vid den är tiden och i maj.
Mn det går an när man har fina arbetskamrater och en god stämning på jobbet.
Men kallt i köket - där går gränsen....

Mildamakter sa...

Jag är också en listmänniska, och blir det mer och mer för varje år som går dessutom...och du - nu är det inte så många dagar kvar av november...och sen dröjer det ett helt år tills vi drabbas av november igen ;o)

Lena sa...

Londongirl: Vad trevligt att ha något att se fram emot!

Annika: EASY button, hmmm, jag försöker verkligen :) Jag är ingen värmefanatiker, men det får gärna vara 20 grader inomhus.

Tina: jag hoppas det lättar när vi tänt första adventljuset, (positiv självsuggetion)

Eva: Visst är det så, en sak i taget, annars blir det inget alls gjort.

Lilla B: Maj och november är värst, så sant, liksom att det underlättar om man trivs på jobbet.

Mildamakter: Vi är nog många av den sorten - listmänniskorna. Tänkte också på det i går att det bara är några ynka novemberdagar kvar. Jag tror jag överlever:) i år också.