Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



09 november, 2007

...och andas ut

...gör jag nu. Vi har fått ett sms om att de landat i Bangkok och att allt är OK.
***********************
Regn och friska vindar har SMHI lovat oss här idag. Jag är glad att det bara är så. Vi försökte i går kväll i regnet att få dubbdäck på en av bilarna, men se det gick inte! Helt plötsligt passade inte ett av däcken, eller ja det är väl fälgen som krånglar och detta är totalt obegripligt. Det är ju samma däck som förra vintern...Ska ringa en däckfirma idag. De kanske kan göra det mer begripligt. Har en känsla av att det kommer innebär däckbyte i dubbel bemärkelse.
Nu ska jag ut på en hundpromenad innan regnet och blåsten kommer. Första lektionen försvann idag och det känns bra att få lite tid över en morgon.

5 kommentarer:

Lilla B sa...

Man skulle aldrig äga sina däck. Bara abonnera på dem. När vintern kommer åker man till firman som sätter på andra. De behöver inte vara nya men i mycket gott skick. Mina som åker av stannar hos firman och sätts på nån annans bil till våren. Man skulle bara behöva köpa in sig i systemet och alltid ha fungerande däck.Inget som skall härbärgeras hemma och skrivas på om det är höger eller vänster, fram eller bak.
Något att tänka om om man skulle byta bransch....

Annika sa...

SÅ sköönt att höra att dom är framme och att allt gått bra!!
SUCK av lättnad...

Lycka till med däcken, sånt slipper ju vi eftersom sådana inte finns i den del av landet där jag bor...

Lena sa...

Lilla B: Bra företagsidé. Jag ska komma ihåg vem som kläckte den.
Annika: Ja, det känns bra.
Däck är tråkiga måsten och alldeles för ofta är vi ute i sista sekunden.

Evas blogg sa...

Skönt att ni vet att de är framme. Vilken fin bild, är det ett fönster? Däck ja, mitt ena vinterdäck var det punka på,pust, där gick ett antal kronor som jag inte hade räknat med. Här är det full vinter nu och halt så in i norden, vinterdäcken behövs.

Lena sa...

Eva: Nu är däcken på ena bilen... Jo, det är ett fönster som i verkligheten är vertikalt. Finns att se i Flämslätts kyrka.