Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



08 juni, 2009

Att segla är nödvändigt,

men det vete sjutton om bilåkning är det. Idag har jag kört dryga trettio mil och det har krävt sin tribut i form av korv med bröd i Falkenberg, kanelbulle och kaffe i Kållered och Snickers och en Red Bull (!) i Vårgårda samt två timmar på soffan ganska direkt efter hemkomst. Det är ingen krut i kärringen längre. Säg inte att det är åldern, för jag har faktiskt inte fyllt femtio, än.
Vid närmare eftertanke kan det kanske bero på, att jag vaknade kvart över fyra...
Hursomhelst så är vi hemma igen och jag tycker att det känns som söndag. Katterna är glada över att se oss och hunden lycklig över att bilfärden är över. Han tycker nog också att det vore bättre att segla. Då kan han känna vinden i ansiktet hela tiden. Finge han bestämma så skulle han ha hela huvudet hängande ut genom rutan.

Förresten: Det är ingen tävling, men vad exakt ser ni på bilden här ovanför?

6 kommentarer:

em sa...

Visst heter det något särskilt när land inte når ner till sjön - eller ser så ut i alla fall? Jag har sett det några gånger men minns inte vad det kallas. Berätta!
Margaretha

Bloggblad sa...

Att det är en hägring i bakgrunden, det ser jag. Men fartyget... fregatt? Jag är landkrabba av börden, så jag vet inte.

30 mil är mycket - jag ska köra 11 på fredag, och tycker att det är mycket, jag som blir sömnig efter 4-5... Blir nog minst två pauser.

reneesfotoblogg sa...

Ser ett segelfartyg av något slag, skonert eller fregatt eller en tremastad skuta? Ingen aning. Men så ser jag ett huvud med röd badmössa (kan vara en märkning för nät också). Förmodligen en stolle som gett sig fan på att simma över sundet.
Längst bak är det en hägring av Dannimarka.
mvh R

Annela sa...

2 båtar och vatten

Lena sa...

Margaretha: Det är en hägring i horisonten. Den syns mycket tydligare på bild än i verkligheten, märkligt.

Bloggblad: Tre master då kan det vara en fregatt, men det krävs ett kanondäck för att den ska kvala in i fregattgruppen och det vet jag inte om just det skeppet har.

Det är oerhört sövande att åka bil, men jag hade förr inga som helst problem med att köra långt. Så är det inte längre.

Renée: Jag tror att trenastad skuta är det närmaste vi kommer. Badmössan är en boj, som används vid segelträningar. Varje onsdag är det träningstävling. Jag tycker mest att det är ett enda virrvarr, men tydligen så vinner någon varje gång:)
Vad hägringen eg. avspeglar vet jag inte, men Danmark är nog lite väl långt bort.

Annela: :)

Bloggblad sa...

Men se - då var jag rätt nära!