Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



02 juni, 2009

Vad kan detta vara?

Jag tror jag kör en liten tävling. Pris utlovas.
Så vad kan det vara ?
En ledtråd(?): Den/det fotograferades här hemmavid i förrgår.
Ja, just det. Jag måste kanske ha en sluttid också...
I kväll kl. 22.00
Uppdatering
Ytterligare ledtrådar: Även om det fotograferades här hemma, så så hör det inte hemma här.
Årstidsbundet, företeelsen förekommer vanligen under sommarhalvåret.
Tänk stort!

16 kommentarer:

Tankevågor sa...

Nu var du svår.....måste fundera på den här.

Tankevågor sa...

Maken trodde först att det var dina ben... ;-)
Eller glas med någon sorts manschett på...

Men jag tror att det är en växt...med snöre runt kanske...eller

Den här var svår...

LindaLotta sa...

Hm... haha, jag tänkte som Londongirls man oxh sen som Londongirl själv :)
Jag kanske ska komma på något ytterligare :)
I´ll be back!

Ellis sa...

Jag gissar på panflöjt. :-)

Ingela sa...

Jag tänkte också på ben, eller lår. Gröna stay-ups med utmattad resår som behöver en gummisnodd utanpå.

Men det är det nog inte. jag skulle i alla fall inte publicera bilden i så fall.

får återkomma med bättre förslag när det finns tid.

reneesfotoblogg sa...

En riktigt bra betraktningsbild som lurar ögat. Vilket är närmast? Det till höger eller det till vänster?
Tror det är strå av något slag, säv, vass eller något annat i växtriket.
mvh R

Evas blogg sa...

En blomkruka eller en vas.

bettankax sa...

Sparris?

Celias Spetsar sa...

Hej!
Jag tror att det är en böljande gardin :-)

Celias Spetsar sa...

Hej!
Jag tror att det är en böljande gardin
:-)

Linda sa...

En supernärbild av någon del av gäddan som dotra din fångade?

Annika sa...

Vet du, jag tycker det ser ut som bambu...ehhh..stavas det så?? Ser märkligt ut i skrift.
men du vet vad jag menar. hihi!!
det är min gissning. :-)

anna of sweden sa...

Iiiiingen aaaaning!

Tankevågor sa...

När jag tänkte växt så tänkte jag också först på bambu men det finns en annan som det liknar... men vad sjutton heter den!?

Häftigt att det var fler än min man som tänkte på dina ben! ;-)

Linda sa...

Detta retar mig...
Jag kommer inte på någon bra gissning :(
Tänkte på åska och månförmörkelse och allt möjligt men inget stämmer ju in på bilden :(
Nu sätter jag mig i ett hörn och surar!

Lena sa...

Linda: Tänk lite till...