Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



26 juni, 2009

Lata dagar

Jag får en känsla av att jag inget får gjort, men jag inser att det egentligen handlar mer om att jag inte gör, det jag tänkt. Så utemöblerna väntar fortfarande på behandling.

Idag har jag varit iväg på jobbet och hämtat tre kassar med böcker och pärmar som jag behöver. Jag ska planera under resorna till och från Borås har jag tänkt. Just den biten att klura ut vad och hur vi ska jobba, gillar jag verkligen. Jag skulle kunna sätta i gång nu, för det gror mycket i hjärnan just nu. Jag ska vänta till de trista resorna börjar, det är ju ändå fem veckor jag ska resa.

Idag har barnbarnet varit här på eftermiddagen. Vi har pusslat, spelat memory (och tänk han vinner varje gång) och läst om Aladdin. Vi höll oss inomhus för han var helt övertygad om att håret skulle blåsa bort om han gick ut. Det har verkligen blåst mycket, så jag förstår honom. Det såg lite roligt ut när vi gick den korta sträckan till bilen. Han håll hårt om lockarna. Kepsen fick jag ta hand om.
Vi får väl se om jag kommer igång med utemöblerna eller om det blir omklädning av köksstolarnas sitsar, ett projekt som legat i startgroparna i säkert en och en halv månad. Väldigt typiskt mig. Jag kan nog skylla en del på värmen. Det är svårt att göra något som tar tid, när det är så här varmt.
Återigen har fötterna antagit gigantiska propotioner. Även det skyller jag på värmen. Det är tur att vi bor vid vägens slut för stödstrumpor och shorts är inte snyggt. Alls. Jag tror inte jag skapar en trend med den outfiten.
Oj, nu är det snart i morgon! Sängen nästa.

2 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Det finns bara en medicin för svullna fötter: en bekväm vilstol och fötterna högt! Då kan man inget göra annat än läsa bra böcker och lösa korsord.
Klart man kan ta vattendrivande men då får man springa som en galen råtta på toaletten och då får man inget gjort i alla fall.
Så, fötterna högt är min rekommendation, det praktiserar jag.
mvh R

Lena sa...

Det låter bra och hade detta varit ett normalt år och mitt sommarlov just börjat så hade jag helt säkert gjort så, men nu är jag alldeles för rastlös.