Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



22 juli, 2007

Hittat i rabatten

Efter tre veckors frånvaro är mina rabatter vildvuxna, men det växer och det ska man vara glad för. De nya klängrosorna kommer bra, men så har de fått rikligt med vatten också. Jag försöker samla på mig flox i olika färger, de vita tycks trivas bäst.
De här liljorna är egentligen fel och jag ska flytta på dem (någon gång...). De skulle eg. vara mörkt röda , åt det vinröda hållet och då hade de passat där de står. De växer också bra och jag hinner liksom aldrig med på våren, för det är väl då de bör flyttas?

I morgon måste jag rensa, även om det regnar, för på tisdag drar maken och jag norrut på en liten (?) roadtrip.

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

Fina blommor. Jag kan meddela att trots 100%-ig närvaro har ogräset lyckats överta alla mina rabatter. Jo, de är mina, maken vill helst asfaltera, men jag är såååå entusiastisk varje vår... och så går det över och de snälla rosorna sticker upp över ogräset ändå...

Lena sa...

:) Entusiasmen och makens inställning känner jag igen! Här tycker nog maken att vi kan ha gräsmatta där också. Dotter och kompis rensade rejält innan studenten så det är mest malvorna son tagit över här. Idag ska det som stör väck!

Jill Wegerup sa...

Vackert. Själv har jag bara jord mina rabatter. Nej då, trädgårdsprojektet går framåt men det dröjer nog tills jag har så fint som du. Längtar dock.

Lena sa...

Rack, men fint vet jag inte, mer vildvuxet. Vissa blomster står dock ut i mängden.

Lena sa...

Jisses!!! Tack, menade jag...