Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



07 juli, 2007

Veckan som gick - En blöt vecka i Särdal

Bonusbarnbarnet "Kan själv" kan verkligen väldigt mycket. Måltiderna går med glans. Han pratar all sin vakna tid på sitt eget språk. Ska bli intressant när vi väl kan ha längre konversationer. Nu förs samtal mest på känn, men det tycks bli rätt för det mesta. Visst hade jag önskat honom en vecka med lek på stranden i solsken, men det kommer fler tillfällen.

Absoluta favoritblomman även i regn.

Somliga växter tycks trivas bra i blötan,
för nog tycker jag att det var mer lila nu, än förr om åren.

Blött, som sagt

Vi bor i ett naturreservat ( kohage säger barnen) , där det går kvigor och på senare år också hästar på bete hela sommaren. Det är verklig frihet för de har fria vidder att röra sig på. I den här flocken på tre hästar är det den minste som bestämmer, det är väldigt tydligt.

På min farmors tid växte många blommor i trädgården, nu bara de här liljorna.
Fina, men lite skräpiga.

I veckan som gick hade vi en fin eftermiddag och kväll och
den solnedgången gick inte av för hackor.
******************************************
Nu är släktkalaset avklarat, barnbarnet återbördat och jag packar igen för två veckor till. Denna gången åker jag inte hem,så hittar jag inget internetcafé eller bibliotek med uppkoppling så blir det en lite längre bloggpaus.
Jag hoppas att väderleksrapporterna som lovar lite bättre väder stämmer.
Har ni vägarna förbi, så finns det alltid kaffe!

9 kommentarer:

Lilla B sa...

Härligt att se halländska bilder. Kommer du in till Falkenberg så titta in på biblioteket. Där kan då säkert koppla upp dig mot internet.
Ha det bra därnere!

Lena sa...

Tror faktiskt att det finns ett med uppkoppling i Harplinge... Jisses vad beroende jag blivit.

Lilla B sa...

panter: samma här....

Anonym sa...

Åh, vilka fina bilder! Skit att man måste jobba. Annars hade jag åkt med, varesej regn eller solsken.

Villa Nian sa...

Fina blöta bilder :-) Och den lille ser riktigt duktig ut :-)

Linda sa...

Det verkar vara ett paradis för Dig...
Så vackra bilder.
Och fönstret du skickade till Elisabet var bara så vackert!

Amber sa...

Hmm, kommenterade här igår, men tycks ha skickat det ut i rymden.

Fina bilder du tagit! Allra bäst tycker jag om bilden med de slaskiga blåklockorna. Litet så kan man känna sig när det bara öser ner, dag efter dag. Nu ska inte jag klaga för vi har det mest grått, inte så mycket ös.

Du får tid att beta av din digra läslista, kanske. :-)

Moster Mjölgumpa sa...

Jag tycker mig känna igen fatet som gossen äter på. Jag har ett par tefat med det mönstret på som blomfat. De är förmodligen det enda som finns kvar av sevisen.

Anonym sa...

Kaffe låter gott! Hoppas för övrigt att det nu blir finare väder för er.