Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



24 juli, 2007

Röjt

Grovarbete i rabatterna i går kväll när regnet upphört. Jag hann precis innan myggen och knotten upptäckte mig.
Somliga växter, malvor och förgät mig ej i synnerhet har en otrolig förmåga att sprida sig. Malvorna brer ut sig och nästan kväver annan växtlighet, ogräs också...
Igår åkte de flesta väck, tillsammans med några överblommade digitalis och vallmo. Jag kan inte säga att jag rensade ogräs. Det fanns bara några brännässlor och några ställen där vårarven lyckats växa. Jag snarare röjde och försökte ge lite livsutrymme år de stackare som levt i skuggan. Hoppas att de tar sig.
Det krävs nog allt lite mer värme och sol för att det ska bli bra. Något som säkert kommer att ta sig på frilagda ytor är väl ogräs, men den dagen den sorgen.

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag nästan bekymrar mig för den dag det blir så varmt att jag kan sitta i trädgården... för då ser jag allt jag förträngt meda jag njutit inne på varma altanen...

Lena sa...

... du tror inte att det kliar i fingrarna då? Jag slet upp eländet i ren frustration, så det gick undan.