Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



07 april, 2008

Brrr, det ska ju vara vår!

Ny arbetsvecka och det kanske är tur för mig att det inte förutspås så himla fint väder, för då skulle det vara svårt att sitta vid bordet och rätta.
Nu börjar jag närma mig vägs ende och den mentala piskan över ryggen gör sig påmind. Somliga utmanar sig själv med köp/shoppingstopp, jag får införa ett bloggstopp, tills jag verkligen har betat av mina högar. Nä, det är inte samma högar som jag visade sist. Rättningshögar är som sorkhögar i trädgården, de ploppar upp lite överallt.

Det här kommer att bli svårt...nu är det upp till bevis. Jag kanske har en liten rest självdiciplin gömd någonstans.

Förhoppningsvis är det verkligen vår, när jag är klar för denna gången.

7 kommentarer:

cS sa...

Lycka till. Sådana högar kan ju vara svåra att få bort. Panter, det är vår redan, kanske inte så mycket hos dig, men ändå :-)

Anonym sa...

Ha det så roligt! Jag minns hur svårt det vara att jobba när första vårsolen tittade fram.

Bloggblad sa...

Låter inte alls kul. Jag borde också ha bloggstopp tills jag skrivit allt som jag måste fixa både för skolan och f-bladet.

Men det är trist också, för man kommer bort från vad som händer i bloggarna.

Annika sa...

Bara inte bloggstoppet blir för långt så...
Jag kommer nyfiket att surfa in här dagligen för att nosa efter nya inlägg :-)
Lycka till med rättningshögarna!

Elisabet. sa...

Ja, det lönar sig väl inte att säga att jag ska bloggstopp?
Ingen skulle tro mig.

Men så har jag inga rättningshögar heller ..-)

UllaMona sa...

Kommer att kika in här..hoppas att inte bloggstoppet blir alltför långt.

Vår....här har det snöat i sträck sen igår.

Lena sa...

Cs: Vår..nja, jo,men ändå inte
Matilda: Jaa, jag vill bara vara ledig och kunna vara ute.
Bloggblad: Nä, inget kul alls, att blogga har blivit en vana.
Annika :) Tack, jag behöver alla lyckönskningar jag kan få.
Elisabet: Du - bloggstopp, nä det tror jag inte :)
Ullamona: Jag vet att ni har mycket snö norröver så jag skäms lite när jag klagar, men det är ju mest vårkänslan jag saknar.