Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



19 april, 2008

Helgkänsla

vaknar tidigt
solen i ögonen
glömt rullgardinen
yoghurt och hallon
skånerost
frostig gräsmatta
skatorna bygger nytt bo
ivrigt hundtramp
Är du klar nån gång då?
bitig, frisk luft
morgonkonsert i träden
rådjursspaning,
alltså hunden, inte jag
mera skånerost
hungrig katt
tittar på stryktvätten
längtar till klockan tre
Londondottern anländer hem

och vårkänslor
några innanfönster är borta
härligt att kunna vädra igen

och
gräsmattan är klippt!

6 kommentarer:

Tankevågor sa...

Trevlig helg Panter! Kul att hon kommer hem men blir det någon fortsättning i London för henne? Var inte det meningen?

Lena sa...

Tack det samma!
Hon for på vinst och förlust och det det var svårt att få ihop samordningen jobb och dyrt boende... men hon har fått blodad tand, så jag tror nog att det blir en fortsättning så småningom.

Elisabet. sa...

Å, det låter härligt!

Nyklippt gräs är lika med: lycka.

cS sa...

Få hem dottern och nyklippt gräs, vilken känsla. Ha en fin söndag

Leina sa...

Åhhh... nu blev jag frukostsugen... Måste nog bege mig ut i köket och fixa en latte... Ungarna får säga vad de vill... Härlig dag, älskar doften av nyklipd gräs....

Lena sa...

Elisabet, cs, leina: Lördagen var en riktigt bra dag, hoppas nu att söndagen infriar förväntningarna. Ingen sol... än