Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



21 april, 2008

Möten, möten och möten

I dag åkte jag hemifrån klockan 07.00 och anlände hem igen femton timmar senare.
Samverkansmöte, lektioner och föräldramöte har stått på dagens program.

Kan dessvärre inte påstå att det känns som om jag mött någon idag, men möten har jag bevistat.
Lite trist är det allt, så här när jag tänker efter. Att vi liksom inte riktigt möts...

Övertid? Näpp, i mitt jobb kallas det förskjuten arbetstid....
Som tur är händer det inte för ofta, så jag överlever.
I morgon hinner jag nog njuta av vårkvällen.

Hoppas solen lyst på er alla och att det är så varmt att det känns som om det vore läge på bara fötter och ben. Jag funderar allvarligt på det inför morgondagen. Återkommer med rapport i morgon.

5 kommentarer:

cS sa...

Som man kan trixa till det. "Förskjuten arbetstid"? I slutändan måste det väl betyda att ledigheten oxå blir förskjuten? Att du, till exempel, får ut tiden när det är barfotadags?

Unknown sa...

Dessa möten, nu i april och maj vimmlar det av måstemöten hela tiden. Man är aldrig hemma känns det som.

Jag har faktiskt varit barfota flicka i tvådagar nu. Lite kallt på morgonen men sen har det gått bra. Riktigt skönt!!!

Lena sa...

Cs: Ja och nej. Jag förfogar ju över min tid i princip som jag vill (utom lektioner , möten och liknande) så då ska jag kunna ta ut detta inom mitt ramschema när det så passar. Det är här det krånglar til sig; det passar sällan.

Lena sa...

Rosvik: Vimlar det var rätt ord!

Linda sa...

Men snälla du, 15 timmar, då borde du varit ledig idag.
Någon måtta får det vara.
Att någon räknar med att man ska vara konstruktiv under alla timmarna är för mig en gåta.
Hoppas du är ute och njuter av vårsolen nu!