Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



23 april, 2008

Kusten nästa!

Det ska bli så skönt att åka till havet. Det är en speciell känsla att äta frukost och se ut över Kattegatt. Vi åker i morgon eftermiddag, så vi hinner nog precis städa efter vinterns inneboende, läs möss, innan mörkret faller.
Jag hoppas så klart, att de där regnskurarna som syns på prognoskartan, just är skurar, som faller någonannanstans. Jag tror att jag säkert vet hur det blir, när jag åker från Varberg på fredageftermiddag, för sista föreläsare på kursen är just en meteorolog, en av mina favoriter inom det gebitet faktiskt.

Äldsta dottern ansluter från Malmö och sedan hoppas jag verkligen att Elisabet kommer över på fika.
Visst låter det som om jag får en toppenhelg!

10 kommentarer:

cS sa...

Förutsättningarna låter riktigt bra.

Elisabet. sa...

Panter: jodå, jag ska baka nånting gott och ta med mig, ja, vandrarhemsvärden får nog köra mig och kanske får han kaffe också ..-))

Han har tappat rösten, så vi kan surra bäst vi vill.

UllaMona sa...

Hoppas att du får en riktigt bra helg i stugan...själv ska jag vara hemme och smälta intrycken från Norgeresan.

Linda sa...

Jag håller tummarna för att regnmolnen försvinner bort, var som helst men inte hitåt :)

Anonym sa...

Det låter härligt. "Carpe diem" - ta vara på helgen oavsett väder. Tack för din kommentar hos Inkan. Ja, det är visst flera olika vägar man kan gå. Jag har ju som sagt bytt bloggsajt till www.dax.se, en sajt som passar mig alldeles utmärkt. Har fått många nya kontakter, och vi är mycket aktiva i vårt skrivande. Ha det bra.
Hälsn.Bibi/Bibchen

Annika sa...

SÅ underbart att få åka till sommarstugan. ÄLSKAR er sommarstuga den ligger så otroligt vackert. hoppas att du slipper allt vad regn heter och kan njuta fullt ut!

Tankevågor sa...

Ha det så härligt vid havet! Jag längtar också ut till "mitt hav".

Åh, vad roligt att du och Elisabet ska ses! Har ni träffats förut?

Evas blogg sa...

Vilken lycka att äga en sådan plats!

Unknown sa...

Hoppas attd et blev en bra helg utan regn. Det ser jättefint ut på bilderna.

Jag tycker oxå att denna man är urmysig.

Lena sa...

Alla: Det blev en toppenhelg!Några regnstänk, men det får man stå ut med.