Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



13 april, 2008

Snart halvvägs in i april


Efter en disig morgon, så har vi ägnat åt oss åt diverse trädgårdsarbete. Krattor kan användas till mycket...
Det är på sätt och vis skönt att våren tvekar, när man jobbar så mycket. På det här sättet hinner jag ju med lite bättre. I rabatterna tycks de flesta perenner överlevt vinter, så jag ska nog röja lite ordentligt där i eftermiddag.
Jag ska däremot inte besöka någon plantskola på ett par veckor än, eftersom det finns stor risk att jag handlar... mycket. Det spar jag till efter Hallandshelgen i slutet av april. Då ska jag besöka Fritz blommor i Halmstad. Ett och annat kan jag nog köpa med mig hem, men det är väldigt inspirerande att gå där och bara titta.






8 kommentarer:

Hedgren sa...

Så bra med lite handräckning!

Annika sa...

Vilka söta bilder!
Bra att få lite hjälp i trädgården av en sådan där sötis!!

Lena sa...

Hedgren och Annika: Han är MYCKET energisk :)

UllaMona sa...

Vilken söting....även om han är energisk=)

Unknown sa...

Vad duktig trädgårdtomte du har med dig när du arbetar. Kan tro att arbetet blir mycket roligare när man har sån fin hjälp.

Här på min lilla plätt behöver jag inte kratta men jag har en ändå.
Ska snart åka iväg till någon trädgårdshandel och införskaffa blommor till krukorna. Sedan till den lilla rabatten.

Tankevågor sa...

Men så söt han är den där lille trädgårdsmästaren! Bra klädd för utomhusjobbet han ska göra är han också.

Här har det regnat nästan hela dagen så jag slapp/kunde inte börja vårstöka uppe på min takterrass. :-)

Men snart är det väl dags för det med. (Men jag krattar inte nåt där uppe. ;-)

Linda sa...

Åh vad jag blev glad av dina bilder!!
Härligt väder, den röda färgen pch vattenplask :)

Lena sa...

Jo, han är så söt, vår lilla solstråle. Hoppas att alla nu sett de fina prickiga stövlarna :)

Här får vi nog vänta ett tag till med det riktiga trädgårdsjobbet. Jag har insett att mina penséer inte överlevde vintern för några veckor sedan, så jag ska ge mig ut på jakt efter nytt.