Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



22 april, 2008

Sandaldags

Det blev inga bara ben och fötter.... tyvärr. När jag insåg att jag var tvungen att skrapa frost från bilrutorna i morse tvekade jag. Detta jag ångrade framemot dagen.
Femton grader i solen när jag åkte hem och det kändes verkligen som om fötterna kokade i skorna.
Jag antar att jag inte är tillvand än. Kyliga mornar sent i september är ju inget hinder för bara fötter i sandalerna.
Så i morgon, då minsann!
På skolan har fläkt- och värmesystemet fått fnatt, så vi kôvnar (som man säger häromkring) nästan.

Aldrig är det riktigt lagom:)


Nu är det bara en och en halv arbetsdag kvar, innan vi åker till Halland. Ta i trä! Det behövs, för jag vill inte ställa in det igen! Jag har inte ledigt, utan ska så lämpligt på kurs i Varberg på fredagen.

7 kommentarer:

Elisabet. sa...

Hej du Panter!

Om du håller kaffe, så håller jag nybakat fikabröd ..., om det passar, förstås.

Annars tar vi det någon annan gång.

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha: ursäkta att jag skrattar men jag känner igen mig i det du skriver!

Jag har liknande "problem": på morgonen är det nästintill rimfrost i ögonbrynen och på eftermiddagen skulle jag kunna gå omkring i kortbyxor och hawaiiskjorta!

Lena sa...

Elisabet: Så klart! Välkommen till havet!

Samuel: Visst är det i-landsproblem, men det är svårt...
Jag är barfota i sandaler i dag. Det känns helt rätt!

Linda sa...

Vad är det ni gör pga fläktsystemet?
*trögfattad*
Och vad mysigt med en Hallandshelg.
Hoppas du och Elisbet hinner med att ses.
*lite avundsjuk*
:)

Lena sa...

Linda: :) storkna av värme, kan också betyda kvävas.
Halland bir toppen!
Men du, kan inte du också komma då?

Linda sa...

Åh vad mysigt det hade varit.
Men Micke ska iväg på jobbresa till Tyskland så det blir lite körigt.
Men får jag ha erbjudanadet innestående?

Lena sa...

Linda: Så klart!