Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



31 maj, 2008

31:a maj


I dag är det jubileum, flera faktiskt, så jubiléer, vore det bättre att skriva.

Tänk att det är trettio år sedan, ja inte just idag, men det firas idag, som jag tog studenten. Jag ska inte påstå att det känns som om det vore igår, för det gör det inte, men det känns inte som om det har passerat 30 år heller. Tid är ett märkligt fenomen. Vi har träffats med jämna intervaller och in den här stan firas studenten ordentligt. Min upplevelse varje gång är att de andra blivit äldre, men själv så... En slutsats kan väl vara att jag inte skärskådar mitt yttre särskilt ofta. Detta är en dag fylld med festligheter och minnen. För tillresta är det säkert en upplevelse, men jag hoppar rundvandringar och föreläsningar. Jag ska träffa stora delar av min gamla klass hemma hos en klasskompis, som liksom jag bor kvar. DET ska bli kul!
Jag hoppar också tillställningen på kvällen, för idag har vi bröllopsdag, inte jämna år , men ändå. Vi får väl se hur det blir. Inget är bestämt, men maken kommer ihåg, det har jag kontrollerat.

Ha en fin lördag. Idag ska jag njuta!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis till allting! Vad härligt med så mycket att fira.
Hoppas att ni fick en fin dag och kväll.

Tankevågor sa...

Stort GRATTIS härifrån mig med! Det är en mycket vacker tid att fira allt möjligt på. :-)

Lena sa...

Rosvik och Londongirl: Det var en så bra dag!
Jag tror faktiskt att alla kände igen mig, så jag antar att jag är mig lik :)

Anonym sa...

Vad kul att få träffa alla igen! Och Grattis!

Lena sa...

Matilda: Det var jättekul! Tack.