Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



29 maj, 2008

Dags för vräkning, meddelas endast på detta sätt.

Några av er kanske kommer i håg våra inneboende. Nu är måttet rågat. Äntligen har vi fått ut våra dynor och vårt parasoll från vinterförvaringen och kan bara konstatera att det är dags för vräkning, om de inte flyttar frivilligt. Just nu är de säkert på sommarvistet, men det är inte aktuellt med en återflyttning i höst. Det får portvakten Barbro bara se till.

Hål, inte ett litet, utan modell knytnävestort i parasollet. Det är ju skugga vi söker varma stekande dagar, som det ska bli nu till helgen. Någon lär får sitta vid bordet på hård trästol, tills vi kommit på en bra lagningslösning av en perforerad dyna, men allra först ska vi försöka återföra alla skumgummibitar. Det handlar inte om några enstaka vilsna bitar, utan de fullkomligt väller ut.

Suck, jag blir så less.



Uppdatering

Silvertejp är väldigt bra, till mycket...

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Så trist! Hos oss smyger det omkring rätt mycket katter, så vi har inte haft så jobbigt med möss.
Men när jag var barn och vi bodde på landet en period, fick jag en docka halvt uppäten. SÅ ledsen jag var!

Evas blogg sa...

Vi har samma problem i stugan. De är överallt! Jag vill helst inte bo där. Har satt en sån där apparat med ljudvågor under huset men den verkar de inte vara rädd för.

Lena sa...

Bloggblad:Vi har ju numera en katt, som är duktig på att fånga möss, men med tanke på inavsionen i höstas, så kanske vi måste skaffa en till. Halvt uppäten! Det måsta varit snudd på ett trauma.Värsta känslan är väl att det inte går att stänga dem ute.

Eva: Vi har också en sådan apparat, men den tycks hjälpa, för inomhus har vi just inte haft några. Men det har ju varit krig på bred front: gift, fällor, ljud, övervakning och till sist också katt. Funderar på att köpa en sådan ljudsak till, till vår stuga, för där gnager de alltid på något. I år fick jag slänga ett täcke. Nu är det sommar, så nu slipper vi dem!