Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



20 maj, 2008

Trött nu


Tröttare kommer jag vara i morgon och helt slut på fredag.
Imorgon kör temadagarna igång och jag tror att läget är under kontroll.

Vi har ont om folk, så jag har blixtinkallat äldsta dottern för en heldag med lektioner, simuleringsövningar och grupparbeten på torsdag.

Nä, lite kvar att göra, som tex smutsigt vatten...för mina elever handlar det nämligen i morgon om vatten. Själv ska jag också i två omgångar berätta om Uganda för åttorna.

Uppdatering 22 maj
Japp, så är det : tröttare,
men också nöjd :)

Bild http://www.fotoakuten.se/

6 kommentarer:

Tankevågor sa...

Hoppas allt går bra med era teman! Jag håller med dig när du skrev det där om att det skulle vara så mycket lättare om alla tog sitt ansvar.

Känner igen det så väl. Men tänk så här att för elevernas skull så blir det oftast så bra. Själv tycker man ibland att man kunde fått med mer.
Tror ibland att vi är lite för kritiska mot oss själva. Jag försöker numera att inte glömma bort allt bra när jag utvärderar mitt arbete.

Evas blogg sa...

Varmt lycka till!

Linda sa...

Nu håller jag tummarna för att det blir bra dagar och att du känner dig nöjd på fredagkväll, och inte alltför trött och slutkörd.

Annika sa...

Hoppas det går bra nu, både för dig och din dotter.
Håller tummarna och imorrn är det fredag!!

Anonym sa...

Stort lycka till!

Det är inte långt till sommarlovet nu, det låter som om du behöver det.

Lena sa...

Alla: Det gick bra, med några improvsationer längs vägen, så flöt allt på fint. Nu ska jag bara knåpa ihop en utvärdering, så kan jag sedan lämna detta ett tag och gå vidare mot andra skolmåsten. Det är ju slutspurt nu i skolan. De flesta av mina nior har rent mentalt redan slutat, så nu ställs det stora krav krav på mig :)
Tack för alla uppmuntrande kommentarer.