Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



07 maj, 2008

Attans också!


I morgon ska jag göra ett mycket kort gästspel på högskolan och då bör man förbereda sig.

Väl.

Det har jag inte gjort, så nu får jag sitta här i den vackra kvällen inomhus. Just nu, klockan halv åtta, är det 27 grader i solen.
Dålig planering och tajming, minst sagt.
Så är livet och sån är jag.



Här omkring blommar nästan alla fruktträd. Jag såg en ek som slagit ut på vägen hem. Det är överjordiskt vackert och ljuvligt.
Ute.

Jag ska, som sagt, stanna inne....

Hoppas att alla ni andra verkligen njuter av utelivet!

8 kommentarer:

Lilla B sa...

Nyfiken i en strut undrar jag om du ska föreläsa och i så fall om vad och för vilka?

Lena sa...

Aah, inget så himla märkvärdigt, men kul hoppas och tror jag. Det ska handla om nätverk, inte sådana som har med datorer att göra, utan mänskliga sådana. Jag ska träffa en grupp blivande lärare.
Föreläsa...nja, prata... babbla är jag bra på se:)

cS sa...

Nej, men panter då, jag har jobbat, utbildat och handlett i ämnet många år. Så kul.

Evas blogg sa...

Oj så varmt ni har! Här är det fortfarande vår men värmen verkar komma hit lagomt till i morgon då jag inleder mitt tredagars arbetspass. Bara att gilla läget. Lycka till med "pratandet".

Anonym sa...

Lycka till från mig också!

Har faktiskt också varit inomhus ikväll. Så fort solen försvinner, tar kalla vindar vid. Inga 27 grader här, inte!

Linda sa...

Panter....
Du är allt bra mänsklig :)
Hoopas att det går bra idag och det är jag nästan övertygad om.

Annika sa...

Men OJ vad varmt ni har!! Fantastiskt!
HOPPAS att det gick bra på föreläsningen (det gjorde det säkert).

Lena sa...

Cs: Den kommentarer gjorde mig allt lite nervös. :)

Eva: Otur att det fina vädret ska komma samtidigt som du måsta vara inne. Tack.

Monica: Tack. Det är alltså där solen ligger på hela eftermiddagen. Tror att det är ännu varmare idag.

Linda: Menar du det ? :) Jorå, det gick bra...tror jag.

Annika: När det är så här fint, blir jag alltid lite rädd att det är den enda sommar vi får...men jag ska inte ta ut tråkigheter i förväg. Det gick bra, hannn väl inte allt, för studenterna var också pratglada.