Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



01 maj, 2008

Hänt idag - inte mycket

Plockat grenar från gräsmattan. Hunden forslade dem snabbt tillbaka, dubbelt arbete alltså.
Räddat Barbro (katten) från en orm, som vid närmare besiktning visade sig vara död.

Make och dotter såg till att gräsmattan blev klippt, medan jag spanade i mina små rabatter och gladdes åt tillväxten. Jag är vansinnigt sugen på att så och plantera mera, men ska ta lärdom av förra våren.
Jag väntar alltså.

En slapp dag med middagsömn mitt på dagen, god middag och glass till efterrätt. Jag har dessutom deklarerat, i väldigt god tid med mina mått mätt.

Sett Hairspray med dottern

I morgon måste jag få lite mer gjort. Har skjutit en del framför mig och vill gärna lägga det bakom mig.



Nu regnar det... så var min första maj.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag läst din blogg från början. Jag är jätteimponerad och stolt över att vara din syster. Att du är så klok och har så mycket ge oss andra. Jag hoppas att du fortsätter blogga. Kram från lillasyster.

Annika sa...

Vad tyckte du om Hairspray? Visst är den lite mysig...
Tycker det låter som om ni har en mysig helg...Lugn och skön
Ha det fortsatt bra!

Tankevågor sa...

Låter mysigt att gå där och fundera över rabatterna. Klokt av dig att vänt med sådden.

Hairspray har jag inte sett, är den bra?


Vad skönt att ormen var död!

Ha en fin fortsättning på helgen!

Lena sa...

Syster: Inser att du måste ha jobbat natt och det varit lugnt. Fint kort du skickade på mailen. Kram tillbaka.

Annika: Jaa, precis lite mysig och lite "historia" . Lugnt är helgen ledord.

Londongirl: Jag har svårt att hålla mig borta från handelsträdgårdar och fröpåseställningar., men jag SKA vänta. Hairspray krver inte mycket av åskådaren, men helt OK som avkoppling och dessutom med bra skådisar.
Om ormar tycker jag inte! (Snygg satsfläta eller hur?)

Linda sa...

Det låter som en helt perfekt dag!
Och jag tror att du behövde en sådan dag. Kanske flera.
Hoppas resten av helgen blir lika lugn och bra för dig, fast utan regnet :)
Kram

Bloggblad sa...

Oj, vad jag skjuter allt det där med trädgården framför mig... gör jag varje år, och ändå brukar jag få ner lite frön så det blir sallad ett par veckor innan ogräset tar över...

Lena sa...

Linda: Nu är det fint igen och fåglarna kvittrar i kapp.

Bloggblad: Jag har inte så mycket till trädgård; en väldigt stor gräsmatta, två bersåer, två rabatter och om jag får som jag vill en himla massa krukor. Så jag pressar mig inte så mycket.

Anonym sa...

jag tittade på hairspray med mina döttrar samma dag. Man behöver verkligen inte tänka. lillasyster