Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



12 maj, 2008

På språng

Stressigt värre kommer det att vara nu i några veckor. Inget att göra något åt, det är bara att "gilla läget" ? (Oerhört korkat uttryck, det ska jag undvika framledes)
Inte många inlägg kommer det att bli , om jag nu inte behöver skriva av mig, men jag hoppas kunna läsa och kommentera lite grann, för det har jag varit lite dålig på det sista.

Jag har förresten bestämt mig för att återinföra annandagpingst. From nästa år tar jag ledigt den dagen. Vid en snabb kontroll visar det sig att det nog handlar om den 8:e juni, om nu någon annan hakar på och vill begära ledigt i väldigt god tid :)

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Eftersom den 6 juni då infaller på en lördag - borde vi verkligen få annandag pingst som kompensation!

För några år sen, när en av mina kollegor berättade om ett evenemang som skulle hållas lite utanför skoltid, nåt kul var det fast jag inte minns vad, räckte en elev upp handen direkt: Får vi kompledigt?

Anonym sa...

"chilla" mamma... allt kommer lösa sig finfint.. :)

cS sa...

Vilken fin bild på den härliga ärlan. Vi behöver mer ledighet, märker jag i bloggvärlden. Jag håller med

Annika sa...

Go for it, Panter!
Bra ide, tycker jag. Iår blev ni ju dessutom snuvade på krhf-dag.

Unknown sa...

Jag hänger oxå på det. Ska begära ledigt redan nu tror jag.
Själva pingsten blev bortglömd nu när måndagen inte var ledig. Uruselt tycker jag.

Det är alldeles för lite ledigt!!!

Fin bild by the way.

Linda sa...

Jag tror att jag ska lägga önskemål in om en hel hög lediga dagar. Det kan man aldrig får för många av.
Hoppas sommarlovet kommer fort till dig och det sen går saaaaakta.
Kramen

UllaMona sa...

jag sällar mig till skaran som vill ha kvar annandag pingst,glömde nästan att det var pingst förra helgen.

Lena sa...

Bloggblad: Visst är det märkligt att elever har koll på just den "rättigheten".

Hanna: Chilla.... nästan lika hemskt som gilla läget :)

Cs: Hon är flitig hon, ärlan. Undrar hur mycket mer vi eg. arabetar på en 100% tjänst i dag jämfört med för 25 år sedan?

Annika: Jag ska verkligen återerövra min annandag, även om det kostar i form av komp.

Rosvik: Jag insåg först på fredagen att det faktiskt var pingst i annalkande.

Linda: Sommarlovet, det ser jag i ett töcken...men snart är jag där.

Ullamona: Jag med och det är ju lite synd på en trevlig lagom lång helg.Ja, i alla fall var det ju så förr.